Личната амбиция на шефа на Асоциацията на турските превозвачи доведе до кризата между България и Турция, заяви в ефира на Bulgaria On Air председателят на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт Миролюб Столарски.
По думите му турският представител вече две години се опитва да изтласка българските, молдовските и румънските превозвачи от турския пазар.
Според Димитър Николов, представител на браншова организация на превозвачите у нас, конфликтът между двете държави тлее от години. Причината за него е, че турската страна смята, че е нормално да употребява над 50 пъти повече транзитни разрешителни за преминаване през България, отколкото българските превозвачи получават за преминаване през нейната територия.
“Турция смята българските превозвачи за сериозна конкуренция на собствения си пазар и иска с непазарни ограничения да ги елеминира“, категоричен е Николов.
“Създават се много трудности от турска страна - камионите се бавят, има заяждане за документи”, твърди Емил Буюклиев от Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт.
Представителите на браншовите организации в България разделят компенсациите, които искат в две основни групи. Първата е свързана с увеличаването на разрешителните на двустранните превози и тези за трета страна, тъй като има голям обем от такива дейности. За сравнение разрешителните за трета страна, издавани на Сърбия са 6000, докато тези за България са едва 1100.
Другото искане на превозвачите е нормалното им допускане до турския пазар. Това включва премахването на административните мерки, предвидени от южната ни съседка. От българска страна пък трябва да бъдат увеличени цените на винетките за преминаване, категорични са представителите на браншовите организации.
Според Николов това е първият път, в който целият транспортен бранш е единен и всички превозвачи подкрепят позицията на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията за необходимостта от реципрочност в отношенията.
Повече по темата вижте във видеото на Bulgaria On Air!


Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
Тръмп е разтревожен от посещението на Путин в Индия
Патриарх Даниил отказа на краля на Йордания да участва в религиозен форум
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски
преди 11 години 100% е сигурно, че българската администрация е виновна!!!Турция разглежда България като част от ЕС, а наШте искат да представляват ЕС. отговор Сигнализирай за неуместен коментар