Драстичният спад на цените на горивата на световните борси, и оттам и на вътрешния пазар у нас, не доведе до поевтиняване на превозваческите услуги, каквато е пазарната логика, предава БНТ.
От бранша обясняват, че цените не можели да паднат заради високите разходи по поддръжката на камиони, автобуси и таксита, скъпите лицензи и нерентабилните линии.
Цените на основните горива у нас се сринаха под психологическата граница от 2 лв. за литър, а билетите за междуградските автобуси не са поевтинели нито със стотинка.
Автобусните превозвачи се оправдават с режийните и с амортизациите, заради които не можели да смъкнат цените.
Петър Демерджиев, управител на фирма за превози в Благоевград, изтъква непрекъснатото променяне на цените на консумативите. "Само преди година, година и нещо една гума беше около 500 лв, сега е около 800 лв.”, казва той.
Тексиметровите превозвачи също намират аргументи, за да запазят тарифите си – скъпият метан и фиксираната цена на услугата, налагана от общините.
“Метанът до завчера нямаше никаква разлика в цените. Ние нямаме никакъв повод да намалим тази цена, защото и без това тя е минималната. Още повече, че тя е много повече под себестойността”, пояснява Георги Ряпов, председател на Асоциацията за защита на правата на таксиметровите шофьори.
В градския транспорт цените се определят от общините. Във Варна билетчето струва 1 лв. и ще продължи да струва толкова. По думите на Жельо Алексиев, председател на комисията по транспорт, никой не можел да прогнозира каква стабилност имат тези понижения. "Защото тази цена би се харесала и следващо повишение в близките месеци би предизвикало един страшен негативизъм”.
А при международните превозвачи цените пък се диктували от чуждестранните фирми, които ги наемат. "Така че ако някъде имаме намаление в цената на горивата, то бонусът отива със спедицията, а не в съответната компания, която играе ролята на подизпълнител”, казват Томислав Иванчев, член на УС на Българската асоциация на сдруженията на автомобилния транспорт.


Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
Тръмп е разтревожен от посещението на Путин в Индия
преди 10 години доста забавни изказвания, ама по едно време ми стана мъчно как работели под себестойност отговор Сигнализирай за неуместен коментар