IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Културен център Двореца в Балчик е управляван неефективно, установи одит

Приходите през 2013 г. намаляват с над 30% спрямо 2012 г., показа проверка на Сметната палата

13:26 | 21.12.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;&nbsp;ДКИ КЦ &quot;Двореца&quot;&nbsp; </em>www.dvoreca.com</p>

Снимка:  ДКИ КЦ "Двореца"  www.dvoreca.com

Държавният културен институт (ДКИ) Културен център „Двореца“ – Балчик е управляван недостатъчно ефективно, установи Сметната палата.

Одитът за съответствие при финансовото управление е обхванал периода от 1 януари 2013 г. до 31 декември същата година. Оценени са управлението на бюджета, възлагането на обществени поръчки и управлението на имуществото, информира независимата одитна институция.

Утвърденият от министъра на културата бюджет на Двореца за 2013 г. е 969 хил. лв.

При изпълнението на бюджета не е осигурявано във всички случаи своевременно събиране на приходите, законосъобразно извършване на разходите и правилно идентифициране при счетоводното отчитане, казват проверяващите.

Реализираните приходи са 966 хил. лв., или 97,95% спрямо планираните. От тях с най-голям дял са постъпленията от входни билети - близо 611 хил. лв. и от наем на имущество - близо 192 хил. лв.

В периода 2011 - 2013 г. приходите намаляват, показва проверката. За 2013 г. те са с 30,4% по-малко спрямо отчета за 2012 г. и с 36% по-малко, в сравнение с отчета за 2011 г.

Постъпилите приходи са законосъобразни, но при отчитането им са допуснати отклонения от нормативните изисквания, установяват проверяващите.

Отчетените разходи за 2013 г. са приблизително 823 хил. лв. или 84,91% спрямо планираните. С най-висок относителен дял са разходите за издръжка – 77,96% или над 641 хил. лв.

Проверката установява, че през одитирания период персоналът е недостатъчен. Поради това се е наложило съвместяване на длъжности, осигуряване на допълнителен персонал по програми за временна заетост, сключване на граждански договори и възлагане на дейности като външни услуги.

При управлението на персонала и разходите за работни заплати не е разработено допълнително разписание на длъжностите за нещатния персонал, като определеното трудово възнаграждение на назначените лица е по-голямо от нормативно определения размер.

При извършване на разходите за издръжка контролните дейности не са предотвратили редица несъответствия с нормативните изисквания и вътрешните актове. Не е осъществяван предварителен контрол за законосъобразност при начисляване и изплащане на трудовите възнаграждения, което е съществен пропуск в прилагането на контролните дейности. Без правно основание и в нарушение на нормативните актове са извършени разходи за закупуване на облекло в общ размер 6900 лв.

Одиторите имат забележки и към процедурите при командироване в чужбина. 

Извършени са разходи за застраховки на имущество с неясни условия, допълва Сметната палата.

В областта на обществените поръчки през одитирания период е прилаган правилник, който не създава надеждна вътрешна организация при планиране и възлагане на търговете. През 2013 г. са възложени четири обществени поръчки за над 159 хил. лв. без ДДС.

При сключването на договорите от изпълнителите не са представени част от изискуемите документи. Създадени са предпоставки за неправилно планиране на потребностите при доставки на стоки, услуги и строителство. Въведените и действащи контролни дейности за възлагането и изпълнението на обществени поръчки са недостатъчни за осигуряване на своевременно разкриване и коригиране на грешки и нередности. Вътрешният контрол не е функционирал ефективно и при изпълнението на договорите.

Управление на имуществото

През 2013 г. от ДКИ са управлявани 46 застроени имота. В сила са десет договора за отдаване под наем на имоти, от които седем сключени преди 2013 г. и три през 2013 г. Обектите са разположени на територията на комплекса „Двореца“ и са отдадени под наем след търгове. Одиторите имат забележки към  вътрешните правила за търговете.

Като цяло изводът е, че практиките на различните субекти, ползващи архитектурно-парковия комплекс - Министерство на културата чрез ДКИ и СУ „Св. Климент Охридски“ чрез звеното „Учебни ботанически градини“, не гарантират ефективното управление на публичната държавна собственост и опазването ѝ като групова културна ценност.

В доклада се препоръчва двете страни да разпишат взаимноизгодни условия и ред за съвместното стопанисване и управление на имотите и растителните видове, отглеждани на територията на комплекса.Срокът за изпълнението на препоръките е шест месеца.

 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:09 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още