Декарбонизацията на транспорта е огромно предизвикателство и за да се случи това, ще трябва да се внедри комбинация от чисти технологии за ускоряване на прехода към устойчива система, смята евродепутатът Шон Кели, цитиран от Euractiv.
„Електрификацията, разбира се, ще играе ключова роля, но устойчивите усъвършенствани биогорива, както е описано в наскоро финализираната Директива за възобновяема енергия (REDII), също разполагат с потенциал да подпомогнат процеса, когато е целесъобразно и където е рентабилно“, споделя ирландският политик.
Според него устойчивите биогорива могат да помогнат за декарбонизирането на европейския транспортен сектор, но тези енергийни източници се нуждаят от увеличаване на инвестициите.
„Необходими са по-големи инвестиции в модерни биогорива, тъй като те могат да имат значителен принос и се надявам, че REDII най-накрая ще даде известна сигурност на инвеститорите, след дългия период на политическа несигурност в сектора“, добавя Кели.
Неговото изявление е свързано с Междуправителствения панел на ООН за изменението на климата (IPCC), като евродепутатът подчертава, че трябва да бъдат разгледан всички възможности за мобилността в това отношение.
В доклада за 2018 г. представителите на панела посочват, че бързината, с която протича преходът в транспортния сектор, който трябва да отговаря на целта на Европейския съюз (ЕС) и Парижкото споразумение за климата за ограничаване на покачването на глобалната температура до 1,5 градуса по Целзий, е необходимо да включва повече биогорива и електричество в транспорта, единственият сектор в икономиката, където емисиите на въглероден диоксид продължават да нарастват.
Особено в Европа въглеродните емисии, отделяни от автомобилния транспорт, продължават да нарастват от 2013 г., като този сектор допринася за около една пета от общите емисии в икономиката. Въпреки че количествата емисии се свиват с 3.3% през 2012 г., те все още са с 20.5% по-високи, отколкото през 1990 г., която се ползва за базова година в това отношение.
transport
Като част от пакета „Чиста енергия за всички европейци“, държавите членки на ЕС преразгледаха директивата за възобновяема енергия с цел да увеличат използването на възобновяеми енергийни източници (ВЕИ) и да помогнат на блока да изпълни задълженията си спрямо Парижкото споразумение.
ЕС реши да определи цел от 14% за дял на ВЕИ в транспорта, 3,5 на сто от които трябва да бъдат запазени за биогоривата.
Понастоящем държавите членки на ЕС изготвят своите национални планове за енергия и климат, които в основата си ще определят точната комбинация от ВЕИ, които ще бъдат използвани за постигане на целите в областта на климата. Крайният срок за представяне на финализираните планове е до края на годината.
Euractiv се свърза и с Адам Браун, британски експерт по биоенергия, който заяви, че са необходими както устойчиви биогорива, така и електрификацията.
Според него REDII предоставя стабилна рамка за биогоривата за следващите десет години, но на национално ниво трябва да се изгради политика и регулации, които да гарантират ранен пазар на усъвършенстваните биогорива и достатъчно и сигурно възнаграждение, което да даде стойност на инвестициите.
преди 5 години Тесла идва в Европа гн. Депутат, не го мислете. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Тази екоистерия не е нито за енергийна независимост, нито за развитието на икономиката , либерасткият елит си е хванал "екобизнеса" и е готов да съсипе цялата иковомика само за да си напълни джобовете. От ден на ден се въвеждат все по големи такси акцизи ,всякакви ограничения за да наливат вода в своята мелница. Хвърлят се огромни пари за напълно несъстоятелни еко енергий ,които всъщност не са дори и толкова еко.Постояно се увеличава цената за производство на индустрията и транспорта, това ще разсипе икономиката, а хората ще доведе до просешка тояга отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Според мен също има скрита цел, и това е тласък на европейската индустрия, един вид някакво стимулиране на растежа с нови бизнеси. Ако действително се борим с въглеродния диоксид може просто да залесяваме терени. Да, но това не върти икономиката. Няма добавена стойност. Горите абсорбират доста СО2. Но не създават работни места. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Най-страшното е, когато решенията се вземат от некомпетентни ***. Биогоривата изобщо не са въглеродно неутрални. Това с перките ще свърши много зле. От година поне повтарям как те променят климата, забавяйки въздушните течения. Западна Европа вече го усети - ужасяващи жеги през юли-август и незапомнени студове ноември. Продължавайте да възпирате смекчаващите климата въздушни маси откъм атлантика - и ще се радвате на сибирски климат с 60-80 градусови температурни амплитуди... щото сте "гениални" ***. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Биогоривата, както слънчевата и вятърната енергия се произвеждат в Европа, което намалява енергийната ни зависимост от Русия и ОПЕК. Подозирам, че това е основната идея на цялата екологична парлама. Изпълнение на стратегически цели под благодетелен предлог. Разбира се, редовите членове на "зелените" няма нужда да знаят това. Те и да знаят, няма да повярват. Аз лично одобрявам тези цели и смятам, че оправдават средствата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години E па идеално, добави калпавите перки и фотоволтаици, които трябва да увеличим поне 100 пъти за да постигнем Аспаруховата неутралност и ще видиш каква екологична катастрофа ще настане....Джендарофилска му работа! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Интересно ми е, тоя Шон Кели, специалист по какво е и какво разбира от биогорива? Биогоривата изобщо не са панацея - монокултурно земеделие, пестициди, разрушване на естесвени местообитания, гориво за обработка на земята, за транспорт на зърното, вложена енергия и замърсяване при преработката до някакво подобие на гориво. Не виждам къде тука е "зелената енергия". отговор Сигнализирай за неуместен коментар