Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Сривът на Facebook накара мнозина да преосмислят онлайн бизнеса си

Малки фирми и инфлуенсъри започнаха да диверсифицират източниците си на приходи

Сривът на Facebook накара мнозина да преосмислят онлайн бизнеса си

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Лакиния Франсис изгражда акаунт в LinkedIn, Хейли Санчес разширява списъка си с имейли, а Майкъл Елефанте планира да си направи собствен уебсайт.

“Толкова сме фиксирани върху това, което работи, но трябва да имаме и резервен план, особено когато разчитаме толкова много на технологии“, коментира Франсис, която управлява консултантска компания, помагаща на хората да печелят пари от вендинг машини.

Инфлуенсърите, които отдавна разчитат на Instagram и Facebook, за да се свързват с феновете си, да рекламират и да продават продукти, преосмислят къде публикуват съдържанието си, след като претърпяха загуби, когато платформите на компанията се сринаха за няколко часа миналия понеделник.

От CNBC са говорили с 10 създатели на онлайн съдържание и собственици на малък бизнес, които използват Facebook, нейните услуги WhatsApp и Instagram, или разчитат и на трите. Очакваната загуба за всеки от тях, свързана с техническите проблеми на Facebook, варира от няколкостотин долара до над 5000 долара от продажби, партньорски линкове, спонсорирани публикации и пускания на нови продукти.

Още по темата

Това е демонстрация колко голямо е влиянието на Facebook върху онлайн икономиката. Дори и малък срив носи загуба на хората, които разчитат на услугите на компанията, за да си вършат работата или да рекламират продуктите си. 

Инвестициите на Зукърбърг в създатели на съдържание и малки бизнеси

Вицепрезидентът на Facebook по инфраструктурата Сантош Янардан използва блога на компанията, за да се извини за големия срив късно в понеделник. Той обвини „проблеми в конфигурацията на основните рутери“ за спирането на услугите, но не уточни какви промени е имало точно.

Над 200 млн. компании активно използват инструментите на Facebook и много създатели на съдържание разчитат на Instagram за спонсорирани публикации, партньорски линкове и приходи от продажби. Сривът в системата се случи в момент, в който главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг и Facebook се опитват все по-агресивно да стимулират и привличат създатели на съдържание от конкуренти като TikTok, Snapchat и други социални мрежи.

Миналата година Instagram пусна функция за споделяне на кратки видеа, наречена Reels, за да се конкурира с TikTok, а наскоро Зукърбърг заяви, че компанията ще плати 1 млрд. долара до 2022 г. на потребителите, които създават съдържание за Facebook и Instagram. Освен това Facebook заяви, че до 2023 г. няма да прибира дял от авторите при ползване на функции като онлайн събития и абонаменти на фенове. Също така през април обяви нови начини, по които могат да генерират средства, използвайки Instagram.

„Инвестирането в създатели не е нещо ново за нас, но съм развълнуван да разширя тази работа с течение на времето“, написа той във Facebook по-рано тази година.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Новата заплаха пред Alibaba: промените в потребителските нагласи