IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Защо Netflix се насочва към музикалните риалити формати?

Компанията търси възможност да заложи на нещо сигурно

15:30 | 08.09.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Видео стрийминг платформата Netflix прави първите си крачки в света на телевизионните предавания за таланти, като пуска Rhytm + Flow, фокусирано в хип -хопа състезание за пеене, с екип от звезди съдии, пише Quartz.

Предаването, което дебютира на 9 октомври, ще има 10 епизода и ще включва Cardi B, Chance the Rapper и T.I. за съдии.

Форматът е подобен на този на предавания като American Idol и The Voice.

Усилията на Netflix да излезе на сцената на певческите състезания имат смисъл. Става дума за риалити предавания, които са относително по-евтини за създаване от създаваните по сценарий сериали и са сигурен залог, когато става дума за зрители.

Стрийминг гиантът, който в момента се сблъсква с конкуренция от играчи като Disney+ и Apple TV+, както и очакваното изтегляне на сериали като „Приятели“ и „Офисът“, ще направи добре, ако може да заложи на съдържание, което със сигурност ще привлече зрителите.

Състезанията за пеене са особено успешни през последните две десетилетия. American Idol се излъчва от близо 20 години, а хитове като America’s Got Talent и The Voice също не са от толкова близкото минало.

Глобално форматът може да се приеме добре от различни култури. X Factor се роди във Великобритания, преди да се прехвърли в САЩ през 2011 г. Indian Idol, индийската версия на британското шоу Pop Idol и American Idol, имаше премиера скоро след дебюта си във Великобритания и САЩ.

Новите състезания от този тип са добър вариант, защото на тях може да се разчита, че ще бъдат гледани. Най-скорошният пример е The Mask Singer, което се появи в началото на 2019 г. и се превърна в най-гледаното предаване за 2018-2019 г. от зрителите между 18 и 49 години.

Отдавна излъчваните American Idol и The Voice имат двуцифрен спад на гледането от същата възрастова група. И все пак двете, заедно с America’s Got Talent, се класираха в топ 30 на предаванията в САЩ и ще имат нови сезони през 2020 г.

Тъй като Rhytm + Flow е първото шоу от този вид, което ще се появи в стрийминг услуга, не е ясно дали всичките 10 епизода ще се появят заедно в платформата или ще бъдат пускани по едно седмично. Нещо повече, не знаем дали публиката в страната, в която е снимано, ще може да участва в гласуването, което е нещо обичайно за такъв тип предавания.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:06 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още