Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Инвеститорът звезда, който заложи 500 млн. долара срещу Tesla

Навремето Майк Бъри предвиди финансовата криза и заложи успешно срещу горещия пазар на имоти

Инвеститорът звезда, който заложи 500 млн. долара срещу Tesla

Майкъл Бъри, тогава бивш ръководител на Scion Capital Group LLC, позира в Купертино, Калифорния, САЩ, в понеделник, 6 септември 2010 г.  Снимка: Tony Avelar/Bloomberg

Илон Мъск и Tesla винаги са разделяли участниците на фондовите пазари. Поради това акциите на производителя на електрически автомобили често са цели на продавачите на късо, които залагат на падащите цени на акциите на компанията. Сега и един особено известен мениджър на хедж фондове направи залог срещу акциите на Tesla: Майк Бъри. 

Още по темата

Някога Бъри стана известен с предвиждането на финансовата криза от 2007 г. и успешното си залагане срещу горещия пазар на жилища в САЩ. По-късно събитията бяха заснети в холивудския филм "Големият къс залог". Той също така предвиди т. нар. Short-Squeeze на акциите на Gamestop през януари. Сега Бъри разчита на понижението на цените на Tesla, става ясно от тримесечния доклад на неговия хедж фонд Scion Asset Management до американския борсов регулатор SEC.

Според декларацията Бъри е купил пут опции за акции на Tesla на стойност 500 милиона долара през първите три месеца. Пут опцията дава право на купувача да продаде базовия актив - в този случай акциите на Tesla - на продавача на опцията на предварително определена цена по време на срока на опцията.

Още по темата

Ако цената падне, купувачът печели. Ако цената се повиши, това генерира загуба. Публикацията не разкрива цената на изпълнение или датата на изтичане на срока, а Бъри все още не е коментирал залога си, предава Bloomberg.

Бъри отдавна се смята за скептик по темата Tesla. Веднъж той разкритикува в туит, който вече е изтрит, че Tesla печели само защото продава екологични сертификати на други производители на автомобили.

Tesla генерира рекордна печалба през първото тримесечие, избегна недостига на индустриални чипове, подобри производството си и дори спечели пари от биткойн, показват резултатите от отчета ѝ в края на април. И все пак акциите поеха надолу в знак на високите очаквания, с които сега се бори компанията. Сред спорове с анализаторите Tesla не предложи конкретна оценка за доставките на превозни средства през 2021 г.

Невъзможно е да се знае кога хедж фондът Scion Asset Management на Бъри е направил залозите срещу Tesla, на каква цена са пуловете и колко е платила фирмата за тях. Декларацията пояснява, че позицията е на стойност 534 милиона долара - сума, вероятно получена чрез умножаване на цената на акциите на Tesla на 31 март по броя на акциите, заложени от Scion срещу компанията на Мъск.

„Tesla се обезценява с 14% от края на първото тримесечие, така че в крайна сметка тези путове са печеливши, макар че е невъзможно да се знае със сигурност“, казва Стив Сосник, главен стратег в Interactive Brokers LLC. „Той изразява типа скептицизъм, който мнозина изпитват към Tesla. Би трябвало да вярвам, че е натрупал различни опции на Tesla при различни залози и някои от тях вероятно са изтекли“.

Пресъхва ли най-големият източник на приходи на Tesla?

Всъщност Тесла спечели 1,6 млрд. долара от продажбата на въглеродни кредити през 2020 г. Без този доход тя щеше да е на загуба в края на годината. Този източник на пари обаче може да пресъхне, когато повече останалите производители на автомобили засилят производството на електрически автомобили, тъй като тогава ще се нуждаят от по-малко сертификати.

Затова отдавна Tesla е критично оценявана от много мениджъри на хедж фондове. Пионерът на електрическите автомобили многократно е бил обект на т. Нар. Къси продавачи, преди спорът очевидно да бъде решен миналата година: в рамките на ралито на акциите на Tesla продавачите на късо загубиха около 40 милиарда долара със своите спекулации.

Оттогава залаганията за падащи цени рязко спаднаха, но вълната напоследък се обърна. Според данните на доставчика на финансови данни S3 Partners продавачите на късо в момента са на печалба о 4,3 милиарда долара за годината. В момента се правят залози на късо срещу Tesla на стойност почти 24 млрд. долара.

Само дневното понижение от около два процента в понеделник донесе на продавачите на късо печалба от 400 милиона долара. За годината като цяло акциите на Tesla в момента са генерират понижение от 18% до малко под 580 долара. В сравнение с най-високата стойност в средата на годината понижението е дори над 30 процента. За сравнение: водещият американски индекс Dow Jones досега е добавил 12% към стойността си тази година.

По статията работи: Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (5)

0
 
5
 
5
преди 3 седмици
Няма профилна снимка
Браво на момчето.Доста кураж се изисква, знания и опит за това което прави. Лично аз не съм стигнал до неговото ниво.
6
 
2
 
4
преди 3 седмици
това как тесла разбираш ли печелела само и единствено от субсидии е мит . другите били света вода ненапита . та нека всички антифенове на тесла да се запознаят със списък в долният линк . списък в който въобще НЕ ФИГУРИРА тесла , но пък ги има General Motors , Ford Motor , Volkswagen ... плюс цяло съзвездие от петролни добиващи и преработващи компании ... :))) ... тесла не се класира за престижната стотица дори ... :))) ... https://***.goodjobsfirst.org/sites/default/files/docs/pdf/UncleSamsFavoriteCorporations.pdfсъоръженията за производство на електрически коли на всичките автопроизводители работят на загуба . няма някой дето да е на печалба в този момент . всичките производители разчитат на изграждането на обществена зарядна инфраструктура , демек некой да им свърши 2/3 от работата , пък те наготово само електрокарчета ще правят . а тесла е ИЗГРАДИЛА собствена инфраструктура в ЦЕЛИЯТ свят . произвеждат сами и зарядните станции даже , търгува с ток на всички световни пазари ... :))) ...повечето автопроизводители , с няколко изключения , разчитат някой друг да им прави батериите , тесла ги произвежда в собствени съоръжения . ако един автомобил се произвежда от началото на поточната линия до края за 15-16-18 часа то за батериите не е баш така . самата сглобка и тестовете стават бързо , за 15-16 часа на единица , но подготовката на основните материали става за 3 месеца ... :))) ...мдааа ... интересни сметки ...
3
 
2
 
3
khao до: Solar Power
преди 3 седмици
Няма профилна снимка
надяваш ли се... че да ти излезнат ония на 49 хахаха
6
 
2
 
2
преди 3 седмици
Няма профилна снимка
крайно време е в щатите да легализират хазарта... та да си начешат крастата тия хора... борсата не е място да залагаш...казиното е!
3
 
8
 
1
преди 3 седмици
Няма профилна снимка
Мъск да купи пак биткойни за още 2 милиарда и да туитне после и сме шест плюс :)

Още от Анализи
Колите на Tesla поскъпват заради натиск на веригите на доставки