Увеличените инвестиции в електрическата мобилност от страна на автомобилните концерни представлява благодат за производителите на фабрично оборудване, които доставят автоматизирани машини за сглобяване на превозните средства, пише Ройтерс.
Добрите времена за производителите на роботи и друг вид фабрично оборудване отразяват по-широкото възстановяване на цялостното производство в САЩ.
След като паднаха до 361,8 млн. долара през април 2020 г., новите поръчки за фабрично оборудване за автомобилната индустрия в САЩ достигат близо 506 млн. долара през юни.
Новите съоръжения за производство на електромобили също подкрепят търсенето.
"Все още не съм сигурен, че е достигнат пика. Предстои още много работа", споделя в интервю Андрю Лойд, лидер на звеното за електрическа мобилност в притежавания от Stellantis доставчик Comau. "През следващите 18 до 24 месеца ще има значително увеличение на търсенето", добавя той.
Растежът в сектора на електромобилите, задвижван от успеха на лидера в сегмента Tesla, тласка производителите на фабрично оборудване да работят на пълен капацитет, за да покрият търсенето.
Производителите на автомобили ще инвестират над 37 млрд. долара в заводи в Северна Америка от 2019 до 2025 г., като 15 от общо 17 нови завода ще бъдат ситуирани в САЩ, според изчисления на LMC Automotive. Над 77 % от тези разходи ще бъдат насочени към проекти, свързани с електрически или SUV модели.
Състезание по електрификация
„Тази индустрия в момента представлява нещо като Дивия Запад“, споделя пред Ройтерс Джон Кашъ от Rockwell Automation. "Налице е луда надпревара за пускането на пазара на тези нови електрически варианти“, добавя той.
Автомобилните производители са подписали споразумения с доставчици за изграждане на оборудване за 37 различни електромобила между 2021 г. и 2023 г. само в Северна Америка. Това изключва всички действия, които са свързани с автомобилите с двигател с вътрешно горене.
Поръчките, получени от Kuka, компания за автоматизация на производството, собственост на китайската Midea Group, са нараснали с 52 % през първата половина на 2021 г. до малко под 1,9 млрд. евро (2,23 млрд. долара), което е второто най-високо ниво за 6-месечен период в историята на компанията поради силното търсене в Северна Америка и Азия.
„Изчерпахме капацитета за всякаква допълнителна работа преди около година и половина“, споделя Майк ЛаРоуз, главен изпълнителен директор на автомобилната група на Kuka за Америка.
Автомобилните производители и разработчиците на батерии трябва да поръчат много от роботите и другото нужно оборудване 18 месеца предварително, въпреки че от Fanuc посочват, че клиентите искат оборудването да бъде доставено по-скоро.
„Изградихме съоръжение и имаме около 5000 роботи на склад, подредени на височина от 60 м“, посочват от Fanuc America, която постави рекорди по продажби и големина на пазарния дял през миналата година.
Нарастващото търсене обаче не означава, че производителите на оборудване бързат да разширят капацитета си.
След като преживяха редица спадове, при които бяха принудени да прибегнат към съкращения, доставчиците на фабрично оборудване искат да работят с наличния капацитет.


Румен Радев приема още две партии утре
"ДПС-НН": Охраната на Пеевски е от четирима служители на НСО, автомобилът е на партията
Хороскоп за 18 декември 2025
АГ-Варна получи дарение за отделението по неонатология
11 са камерите, поставени в тоалетните на 138 СУ
САЩ и Европа са губещи в Африка, Китай и Русия засилват влиянието си
TotalEnergies не се интересува от активите на Лукойл
TotalEnergies: Диверсификацията е най-важната поука от руската история
TotalEnergies: Силно сме ангажирани със САЩ
TotalEnergies: Газ и ВЕИ ни трябва да центровете за данни
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Нов картел разтърси автомобилната индустрия в Европа
Денят започва с мъгли утре, към обяд слънцето ще се покаже
Окончателно: НС прие удължителния бюджет
Издадоха червена бюлетина на заподозрения за изчезването на 25 кг злато и 55 кг сребро от съд в Истанбул