Дизеловият скандал срива финансовия баланс на Daimler. В неделя, в в 19:03 местно време, автомобилният производител в Щутгарт касира своята прогнозирана печалба за финансовата 2019 г. В специално съобщение, озаглавено „Daimler коригира очакванията за финансовите си резултати", листнатият на Dax концерн сви прогнозите си както за приходите, така и за печалбата си, пише в. Handelsblatt.
Сега Daimler очаква печалба преди данъци и лихви (EBIT) в съответствие с предходната година, вместо леко увеличаване . В сегмента на транспортните ванове конгломератът протнозира загуби през тази година. Маржът в това подразделение ще бъде минус четири процента.
Като основна причина за предупреждението за печалба Daimler споменава увеличените разходи за различни “официални процедури и мерки по отношение на дизеловите автомобили на Mercedes-Benz".
Съвсем наскоро Daimler получи нареждане от Федералния орган за автомобилния транспорт (KBA) да върне 60 000 автомобила Mercedes-Benz GLK 220 обратно в сервизите заради предполагаеми незаконни устройства. Въпреки че групата категорично отрича евентуално неправомерно поведение и възнамерява да обжалва решението на органа на Фленсбург, тя е длъжна да извърши сервизната акция.
Предполага се, че по изкуствен начин чрез софтуерна функция Daimler поддържа охлаждането по-студено и забавя загряването на маслото на двигателя, за да се съобрази с ограниченията за азотния оксид, но прави това само на изпитателния стенд, а не и при реално движение. Групата счита, че тази функционалност е „допустима“. Въпреки това KBA вече разшири своите проучвания до други модели на Mercedes с дизелови двигатели OM 651 и OM 642. Според в. Bild am Sonntag до 700 000 превозни средства могат да бъдат засегнати от проверката, а това може да се окаже много скъпо за Daimler.
Групата реагира и увеличи своите отписвания. Резултатът през второто тримесечие ще бъде обременен с „висока трицифрена сума в милиони” заради текущите производства и дизеловата акция, предупреждава Daimler. Акционерите на групата вече са загрижени за по-нататъшни понижения. Не на последно място заради непредсказуемите последици от скандала с отработените газове акциите на компанията от години са на сравнително ниско ниво.
Ценните книжа на концерна се развиват значително по-слабо от 2006 г. насам, отколкото акциите на BMW и VW. През миналата година Daimler „изгори“ почти 27 милиарда евро на фондовата борса и в края на 2018 г. пазарната капитализация бе едва 49 млрд. евро. Причината, освен всичко друго, са две предупреждения за печалбата. От управлението на новия главен изпълнителен директор Ола Келениус, който пое поста от дългогодишния ръководител Дитер Цетче преди месец, се очаква най-накрая на капиталовите пазари да има положителна тенденция.
Новото предупреждение за печалба, разбира се, е тежък удар за акционерите на групата с приходи от 167 млрд. евро. Но не само дизеловият скандал тревожи акционерите. Дори и в оперативно отношение нещата не се развиват добре. След години на стабилни рекорди в продажбите в момента в статистиката на продажбите на Mercedes се забелязва минус. От началото на януари до края на май марката със звездата е продала едва 938 000 коли. Това съответства на спад от 4,7% в сравнение с предходната година.


Кои са седемте най-горещи дестинации в света за 2026-та?
Илон Мъск е първият човек в историята, чието нетно богатство надхвърля 600 млрд. долара
19-годишен българин е загинал на фронта в Украйна
Сушата предизвиква срутвания на земята и отромни дупки в Турция
Тръмп и глобалната „бролигархия“ — сливането на властта, парите и семейните интереси
Китай облекчава митата върху вноса на свинско месо от ЕС в окончателно решение
Европа отменя забраната за двигателите с вътрешно горене
Защо Chase на J.P. Morgan и дигиталните му съперници обожават Германия
„България Еър“ и Летище „Васил Левски“ – София посрещнаха 8-милионния пътник за 2025 година
Българският имотен пазар – добри, лоши и зли практики
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Задържаха директора на столично училище
Унгария блокира декларация за разширяването на ЕС
10 поведения, които правят една жена наистина желана от мъжете
ЕК предлага отмяна на забраната за нови коли с двигатели с вътрешно горене
Кремъл: Участието на Европа в мирните преговори "не вещае нищо добро"