Германската автомобилна група Volkswagen предостави повече информация за местоположенията на своите бъдещи фабрики в Европа като част от своя нов инвестиционен план на стойност 159 млрд. евро за следващите пет години. Заводите ѝ във Волфсбург и Хановер, Германия, и Памплона, Испания, ще бъдат модернизирани, за да могат да изграждат електромобили, докато фабриката на Audi в Брюксел ще спре да сглобява такива превозни средства, пише Automotive News Europe.
Заводът в Хановер се очертава като голям победител в производственото преразпределение на най-големия автомобилен концерн в Европа и втори по големина в света.
Фабриката в Хановер ще премине изцяло към производство на електромобили, като към настоящия график ще бъде добавена и електрическата кемпер версия на ID Buzz, който ще се предлага като ID California. Включването на ID California трябва да компенсира загубите от новия електрически флагман на Porsche.
Заводът трябваше да произвежда електромобили от най-висок клас с усъвършенствани функции за самостоятелно управление за марките Audi, Porsche, Bentley. Те се разработват по проекта Artemis върху използваната от Audi премиум електрическа платформа PPE. Въпреки това Porsche заяви, че не се нуждае от технологията и лобира пред групата, за да изгражда електромобилите си в свои завод, посочва Automobilwoche.
Първият електромобил с PPE на Audi се очаква да се появи на пазара през 2024 г. и ще използва дизайнерски фрагменти от концепцията Grandsphere, представена това лято.
Фабриката на Porsche в Лайпциг ще изгражда два напълно електрически модела, базирани на платформата PPE, информират от VW, без да се посочват конкретно видовете автомобили. Очаква се заводът да сглобява и новия електрически флагман на марката, който първоначално беше планиран за Хановер, заедно с новия електрически SUV Macan, чието производство ще стартира през 2023 г.
VW
Електрически наследник на Panamera също може да бъде изграждан в Лайпциг, съобщи Automobilwoche. Производството на изцяло електрическата версия на големия SUV Cayenne се очаква да стартира във фабриката на VW в Братислава, където се изгражда настоящия модел.
Съоръжението на Audi в Некарзулм, Германия, ще изгражда изцяло електрическия наследник на A6, засега известен като E6, като операциите ще започнат през 2022 г.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
ЕС иска правила "Купувай европейско" за заема на руски активи за Украйна
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Изумителен руски вратар спаси 4 дузпи и донесе титла на ПСЖ
Жертви и ранени в Ростов след украински удар по танкер
7 ритуала за съживяване на любовта
Може ли някой да спре популистката десница в Европа?
Хайди Клум и 20-годишният ѝ син от Сийл - Хенри - красят корицата на модно списание