Президентът Джо Байдън призна, че американците усещат натиска на инфлацията и недостига на стоки, обещавайки, че неговото наскоро подписано инфраструктурно законодателство е част от плана му за преодоляване на разширените последици от пандемията на коронавируса, предава Bloomberg.
„Много хора остават неспокойни за икономиката и всички знаем защо“, каза той в сряда, когато посети пристанището на Балтимор, за да насърчи инфраструктурните инвестиции, които биха облекчили затрудненията във веригите за доставки.
Проявата му на пристанището в Балтимор вероятно ще е начало на обиколка из страната, целяща да популяризира емблематичната му законодателна инициатива, получила миналата седмица зелена светлина от Конгреса.
Байдън заяви, че планът му ще подобри транспортирането на продукти и доставките от чужбина и в рамките на самите Съединени щати. Това, от своя страна, ще доведе до понижаване на цените, намаляване на недостига и до нови работни места, смята той.
Това послание е важно, особено след като правителствени данни показаха вчера, че потребителските цени през октомври са се увеличили с 6,2% на годишна база. Инфлацията се засили с отварянето на икономиката след коронавирусната пандемия, което представлява огромно предизвикателство за правителството на Байдън, което твърди, че нарастването на цените е само временно.
Потребителите „виждат по-високи цени“ и когато „отидат в магазина или отидат онлайн, те не винаги могат да намерят това, което искат и когато го искат“, каза Байдън. „Всичко от галон бензин до самун хляб струва повече", призна вчера Байдън. „Все още сме изправени пред предизвикателства и трябва да се справим с тях устремени напред", добави той.
Въпреки че инфлацията е „реална“ и „една от най-належащите икономически проблеми на американския народ“, има и много добри признаци в икономиката, каза той. „Работните места се увеличават, заплатите се повишават, стойностите се повишават и спестяванията се увеличават“, каза още той. Една от трудностите пред намаляването на инфлацията са задръстените пристанища. Кораби чакат дълго време, за да разтоварят стоката си, което води до недостиг на продукти и довежда до опразване на рафтовете в магазините.
Законопроектът за инфраструктурата, който Байдън планира да подпише в понеделник на двупартийна церемония в Белия дом, е част от „план да завършим работата по връщането ни към нормалното състояние след пандемията и да имаме по-силна икономика, отколкото сме имали някога“, добави той.
Посещението на президента имаше за цел да демонстрира ползите от инвестициите, които планът за 550 млрд. долара ще осигури в цялата страна. С нови кранове и втори порт на 50-футова дълбочина пристанището на Балтимор ще може да приема някои от най-големите контейнерни кораби в света.
Но събитието в крайна сметка беше засенчено от доклада в сряда сутринта (местно време), който показа, че цените се покачват с най-бързия темп от повече от 30 години, а индексът на потребителските цени се ускори с 6,2% през октомври спрямо година по-рано по данни на Министерството на труда.
Байдън изтъкна аргумента, че подобренията в Балтимор и в други пристанища в САЩ ще помогнат за подобряване на проблемите с веригите за доставки, които според него са допълнително изострени от пандемията. Чуждестранните доставчици и спедитори понякога са затруднени от вируса, докато вътрешното търсене се е променило, тъй като много хора са харчили по-малко долари за ресторанти и услуги. „Covid-19 промени начина, по който прекарваме времето и харчим парите си“, каза той. В същото време според президента американците вече имат повече пари за харчене. „Доставят се повече продукти от всякога. Това е така, защото хората имат малко повече, отколкото миналата година. И това е хубаво нещо“, добави президентът.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 4 години Отпушването на логистиката ще УСКОРИ инфлациятаСтоките на тези кораби са произведени в Китай , а там производствената инфлация е над 10 % - около 13 %. Вземете предвид и оскъпяването, до което води чакането в океана - всичко това влезе ли в икономическия живот в САЩ бизнесите ще трябва да вдигнат цените рязко за да компенсират, или ги грози фалит!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Бидона прилича в поведението си на Елцин, малко преди распада на Съветския съюз. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Той ако чака инфраструктурния план да се реализира, да подейства и да потуши инфлацията, смятай поне 2-3 години ще трябват за целта. Минимум! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Имат инфлация, защото се оливат в печатането на пари. За печатането на пари е отговорна ФЕД т.е. ФЕД прави инфлацията, а не някакви си доставки и пристанища... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Само прекомерният дълг да не заличи икономиката. отговор Сигнализирай за неуместен коментар