Карлос Гон е един от редките примери за успех на чуждестранен ръководител в Япония. Внезапното падане на тази звезда разтърси ръководителите на компании, които се разтревожиха да не се озоват в капана на японските правила, които не владеят, информира Франс прес.
В бизнес средите случаят Гон е основна тема на разговори след ареста му на 19 ноември 2018 година в Токио при кацането на частния му самолет.
Виновен или не, първото, което шокира бизнес обществеността, беше отношението на съда към бившия шеф на Nissan и все още главен изпълнителен директор на Renault. Той все още в затвора, където прекара над 50 дни в ареста, докато други ръководители дори не бяха разпитани, както се случи при аферата със счетоводните злоупотреби на Toshiba.
Случвало се е японските директори да бъдат арестувани и държани дълго време в затвора, но без да се вдига толкова шум.
Според известния адвокат Нобуо Гохара това, което поражда въпроси, е властта на прокурорите, но и поведението на Nissan, която е провела вътрешно разследване, преди да предаде обвиненията направо на правосъдието, вместо да говори с Гон.
"Ако вие сте ръководител с високи доходи, предполагам, че като видите това, ще се страхувате да дойдете да работите в Япония", добавя той.
Според икономиста от изследователския институт Fujitsu Мартин Шулц обаче компаниите не напускат Япония.
"Те няма да изоставят инвестиционните си проекти в момент, в който страната провежда реформи и сключва споразумение за свободна търговия, за да се отвори повече", каза той.
Висококвалифицираните специалисти обаче се питат: "Японската регулаторна среда, особено в данъчната сфера, бе трудна за разбиране и преди. Сега случаят с Гон поставя акцента върху непрозрачността на правната система. Това със сигурност ще има отрицателно влияние върху способността на компаниите от архипелага да привличат таланти в Япония", заяви специалистът.
/БТА/


Гласуват шестия вот на недоверие срещу кабинета Росен Желязков (НА ЖИВО)
Радев: Хората изпревариха парламента и гласуваха недоверие на кабинета
Украйна порази пореден танкер в Черно море
Въпреки протестите: ГЕРБ–СДС остава първа политическа сила
САЩ превзеха танкер на Венецуела с 2 млн барела петрол
Пауъл каза, че инфлацията намалява, но остава
Сатя Надела за AI уменията за бъдещето
САЩ конфискуват санкциониран петролен танкер край бреговете на Венецуела
Украйна изпрати ревизирания план от 20 точки на САЩ
Индустрията навлиза в нова ера на еднакви модели от водещи марки
Нов проблем пред електромобилите – цените на кобалта са скочили със 100%
Какви са слабите места на дизеловия Mercedes-Benz OM651
ЕС тихомълком планира нов клас автомобили с цена под 15 000 евро
Знаете ли как Audi Matrix LED комуникира с пътя?
Библиотеките са недоволни: От 10 г. не е имало толкова нисък бюджет
Празнична селекция от А1: Изберете своя нов смартфон с 0% лихва
СДВР: 57 задържани на протеста в София, от тях 24 - с предишни криминални прояви
Сенсей Петко Чирпанлиев е треньор на година: Загубите учат повече от победите
Кирил Добрев към Денков: Политически шарлатани ме карат да свалим правителство
преди 6 години Да инвестират в България! Тука никой никога няма да ги арестува на слизане от частния им самолет. отговор Сигнализирай за неуместен коментар