Малките бензиностанции не искат да бъдат легални, не искат да бъдат регистрирани и следени. Вече 20 години се борят да останат в сивия сектор и определено им се получава. Това коментира в ефира на Българска национална телевизия (БНТ) депутатът Емил Димитров – Ревизоро от „Обединени патриоти“, който е и основният вносител на спорния секторен Закон за административното регулиране на икономическите дейности, свързани с нефт и нефтени продукти.
Той нарече митове и легенди „теориите“, които циркулират в публичното пространство относно новия закон.
Димитров е категоричен, че промените целят единствено шофьорите и цистерните им да бъдат регистрирани, а от бензиностанциите единственото изискване е да декларират обезпечение на стойност 20 хил. лв. Това ще им струва едни 300 лв., обясни Димитров.
„Посочете ми за коя работеща и печелеща фирма 300 лв. са проблем. Нека предоставят гаранции и ще бъдат вписани легално в регистрите. Те не желаят. За тях дори няма изисквания за складов капацитет, защото те не са търговци на едро“, каза депутатът.
"Искаме да се спазва законът за автомобилните превози и всеки камион да има удостоверение, че е годен да превозва опасни товари и да има застраховки, както е в цяла Европа", каза още Димитров.
Той разясни, че правилата, разписани в закона, засягат единствено търговците на едро, които съхраняват голямо количество гориво. За тях текстовете предвиждат обезпечение от 3 млн. лв. и считам, че е съвсем нормално и логично, каза Димитров.
„Всички, които искат да работят, но да не бъдат вписани никъде, си е техен проблем. И между другото - стига са рекетирали премиера със стачки, защото сезонът на стачките свършва след 10 дни, когато изтича и българското председателство на Съвета на ЕС. Всичките лъжи, които изнесоха хората, всичките камиони, които се разкарват с всякакви надписи, а половината от тях нямат регистрация в ДАИ - нека бъдат така добри да престанат, защото просто ще свърши европредседателството. И тогава ще дойдат на масата, ще седнат и ще кажат: добре, ние сме съгласни с нивомерни системи. Ми, да си ги бяхте сложили преди 10 години“, каза още депутатът.
Той припомни, че дори автоматите за кафе са свързани с Националната агенция за приходите (НАП). Защо трябва да позволяваме да се правят далавери с горива, попита още Емил Димитров. Според него новият закон не поставя никакви ограничения пред бранша, а всеки може да регистрира колкото бензиноколонки иска.
Той си позволи да отправи и критика към финансовия министър Владислав Горанов, който „очевидно не се справя с ограничаването на корупцията“ и е склонил земеделските производители да бъдат извадени от обхвата на закона.
Според Емил Димитров в момента сме свидетели на институционално бягство от отговорност с борбата със сивия сектор.
Той е категоричен, че новият норматив не може да бъде причина за повишаване на цените за крайните потребители, както твърдят представители на малките и средни бензиностанции.
Депутатът обясни още, че се съобразил с исканията на транспортни фирми, и компании, които се занимават с рециклиране на отпадъци и ще внесе още днес промените. В 14.30 ч. в парламента ресорната бюджетна комисия ще разгледа на второ четене законопроекта, който вече бе подкрепен на първо четене.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?