Вилите в затворени комплекси са били във фокуса на вниманието на българските купувачи на ваканционни имоти през изминалия летен сезон, сочат данни на компанията Green Life Development & Resorts. Близо 60% от покупките на подобен вид имоти са били осъществени от наши сънародници, а запитванията са се увеличили в пъти, казва Екатерина Желяпова, търговски директор направление Ваканционни имоти в Green Life Development.
Купувачите са предимно семейства с деца, които разполагат с по-високи доходи, поддържат висок стандат на живот и искат да го пренесат в морския си дом. „Тези жилища представляват премиум продукт, който няма аналог на пазара - редови къщи с просторна архитектура и малък процент общи части, подходящи за семейни ваканции“, отбелязва Желяпова.
Българите продължават да изпреварват руските граждани по брой запитвания и осъществени продажби на ваканционни имоти през изминалия сезон. В Созопол делът на българските купувачи е най-голям – 37%, а на второ място с 28% са руските граждани. Следващите два пазара с еднакъв дял от по 12% са Германия и Израел.
„За поредна година виждаме как българските клиенти затвърждават позициите си на ваканционния пазар у нас, като плавно увеличават дела си спрямо другите купувачи. Тяхната увереност се подсилва от благоприятната икономическа обстановка и стабилното развитие на пазара на морски имоти през последните години. Сантименталните чувства, които изпитват към българското Черноморие и определени места като Созопол, поддържат интереса им към родните курорти въпреки високата конкуренция в международен план“, казва Теофил Петров, изпълнителен директор на Green Life Development.
Съществен дял от българските купувачи са наши сънародници, живеещи в чужбина. Те разполагат с по-малки бюджети, като голяма част от тях купуват с цел съхранение на спестените средства и избират недвижимите имоти като най-сигурен вариант. Този тип клиенти се насочват към Поморие, където изборът позволява по-бюджетни решения.
Типове сделки
Септември е бил най-силният месец по брой проведени огледи и сключени сделки. Клиентите, закупили през този период, са туристи, почивали в комплекса през лятото, които вече са обмислили добре покупката и са взели решение. В края на сезона се връщат като купувачи, готови за сключване на сделка. „Прави впечатление, че бюджетите им са по-високи спрямо тези, закупили през юни. В началото на лятото клиентите търсят по-бюджетни възможности и готови имоти, в които да могат да отсядат веднага. Към края на сезона се активизират купувачите, които имат повече изисквания към имотите и са отделили повече време за размисъл, за да вземат най-доброто решение за себе си“, допълва Желяпова.
Както и през миналата година все повече клиенти използват външно финансиране за покупките си. Особено валидно е това при купувачите, търсещи класически ваканционни имоти – в затворен комплекс, с осигурени удобства и допълнителни услуги. Близо 20% от продажбите в Созопол са осъществени с помощта на банков кредит.
„Използването на кредит за финансиране на сделката не винаги означава, че купувачът не разполага с необходимите средства. Голяма част от тези клиенти имат добри доходи и нямат притеснения да пристъпят към дългосрочна покупка на втори имот с банков заем. Повлияни са от изгодните кредитни условия и желанието за подобряване на качеството на живот. Повечето от тях вече разполагат със собствено градско жилище и покупката на ваканционен имот надгражда досегашния им социален статус“, допълва Желяпова.
Кои са чуждите купувачи?
Макар българските граждани да изпреварват рускоговорящите купувачи в Созопол, в Поморие руснаците заемат първо място по реализирани продажби с дял от 22,5%. Следващите две групи с еднакви проценти - 20%, са от Украйна и България, следвани от клиентите от Германия - 17,5% и Израел - 10%.
Както в Созопол, така и в Поморие се увеличават покупките на граждани от Германия и Израел. На пазара присъстват и граждани от Великобритания, Белгия, Унгария, Латвия, Полша, САЩ, Естония. Единични сделки има и с клиенти от Молдова, Испания, Казахстан.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 6 години Тази статия ми прилича на платена реклама на Гриин Лайф край Каваците. Не са им лоши имотите но и там стана пренаселено вече .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Моите наблюдения са други, българските купувачи търсят каквото и де е само да няма такси подръжка защото тези такси обесмислят инвестия в курортен имот и я приравняват на ползване на вискок клас хотел за нужното време на същата себестойност без данъци и други грижи. Така е и в Банско. Руснаците се връзваха по-рано на тези номера с таксите ама и те се усетиха и масово избягват такива имоти. Търсене има, но то е основно в обикновенни качественни сгради с обра локация и без такси отговор Сигнализирай за неуместен коментар