Активистът за защита на личните данни Макс Скремс побърза да се възползва от новия закон в Европа за защита на личните данни, за да заведе дела срещу гигантите от Силициевата долина, предава CNBC.
Организацията с идеална цел NOYB на австрийския адвокат заведе съдебни искове срещу Google, Facebook и притежаваните от социалната мрежа услуги WhatsApp и Instagram. Те могат да доведат до глоби на стойност до 7 млрд. евро (8,1 млрд. долара).
Скремс твърди, че компаниите „изтръгват съгласие“ от потребителите, за да получат правото да използват данните им, съобразявайки се с Общия регламент за защита на личните данни (GDPR).
Регламентът, който влезе в сила в петък, изисква от компаниите да получат изрично съгласие от клиентите, за да използват данните им. Той също така позволява на хората да поискат да видят всички данни, които компаниите имат за тях и да изискат изтриването им.
“Facebook дори блокира акаунти на потребители, които не са дали съгласието си. В крайна сметка потребителите са имали избор само да изтрият акаунта или да натиснат бутона „съгласен съм“ - това не е свободен избор, прилича ми повече на избирателния процес в Северна Корея“, категоричен е Скремс.
GDPR заплашва компаниите, допуснали нарушения, с глоби до 4% от глобалния им оборот или 20 млн. евро (23,4 млрд. долара).
Редица компании изпращат имейли, с които уведомяват потребителите си за законовите промени в Европа и искат от тях да дадат съгласието си да останат в мейлинг листите им.
„Готвихме се в последните 18 месеца, за да се уверим, че изпълняваме изискванията на GDPR”, заяви в комюнике Ерин Еган, който отговаря за защитата на личните данни във Facebook. “Направихме политиките си по-ясни, настройките ни за поверителност са по-лесни за намиране и въведохме по-добри инструменти за хората да се сдобиват с достъп, да свалят и да трият информацията си“, допълни той.
Еган има предвид новия инструмент Clear History, който Facebook обяви по-рано този месец. Той ще позволява на потребителите да виждат сайтовете, които следят информацията им, и да изтриват данните от акаунтите си.
„Вграждаме защитата на личните данни и сигурността в нашите продукти от най-ранни фази и сме ангажирани да се съобразим с Общия регламент за защита на личните данни на ЕС“, каза от своя страна говорител на Google.
„В последните 18 месеца предприехме стъпки да актуализираме продуктите, политиките и процесите си, за да предоставим на потребителите ясни данни за прозрачност и контрол във всички услуги, които предоставяме в рамките на ЕС“, допълни той.
Facebook беше подложена на засилен контрол по отношение на начина, по който използва данните на потребителите след скандала с Cambridge Analytica. Социалната мрежа призна, че данните на 87 млн. потребители са били споделени неправомерно с противоречивата компания за анализ на политически данни. Скандалът засили опасенията, че използването на лични данни и таргетираните реклами в социалната мрежа могат да повлияят на резултатите от избори.


България няма право да ремонтира танкер "Кайрос"
Росен Желязков депозира оставката на Министерския съвет
Варненският апелативен съд потвърди гаранцията Коцев от 200 000 лв.
Зъболекарят стана лукс: Почти двойно поскъпване на стоматологичните услуги у нас
Арестуваха мъж, обрал супермаркет в центъра на Варна
Chevron: IEA най-после признаха това, което повтаряме отдавна
Манията около AI узрява, инвеститорите започват да задават важните въпроси
Chevron: Венецуела има повече петрол и газ от Саудитска Арабия
Chevron: Със стандартизация намалихме разходите
Chevron: AI е на ранен етап на навлизане в индустрията
Самолет кацна върху автомобил на магистрала
Европа се опита да спре китайците, но в крайна сметка им помогна
Ето го новия най-евтин седан на Nissan
Индустрията навлиза в нова ера на еднакви модели от водещи марки
Нов проблем пред електромобилите – цените на кобалта са скочили със 100%
Пеевски: Цялата отговорност сега е на коалицията "Сорос" - ПП-ДБ
Българи измамиха китайска фирма с фалшиви чипове
Коалиция ПП-ДБ поиска оставката на кмета на Пловдив
"Има такъв народ" след оставката: Длъжни сме се съобразим с хората
преди 7 години "Скандалът засили опасенията, че използването на лични данни и таргетираните реклами в социалната мрежа могат да повлияят на резултатите от избори."Какви опасения? Нали това е целта на политическата реклама - да повлияе на резултатите от изборите. Нали за това партиите си правят реклама/PR/маркетинг или както там предпочитате да му казвате.Рекламата във Фейсбук, заради таргетирането, е по-ефективна от тази в старите медии (вестници на хартия, телевизия). Познайте кой не е доволен от това и лобира срещу ползването на Интернет (в частност социалните мрежи) за политическа реклама. отговор Сигнализирай за неуместен коментар