Най-големият германски авиопревозвач Deutsche Lufthansa обяви в четвъртък, че възнамерява да съкрати 22 хил. работни места на пълен работен ден по целия свят като част от борбата на компанията с негативното въздействие на ограниченията за пътуване, причинени от коронавирусната криза. Иначе казано – почти всеки пети служител трябва да се страхува за работата си.
Очаква се половината от засегнатите позиции да бъдат в Германия.
Същевременно концернът обяви, че ще намали броя на самолетите в експлоатация с около 100 броя.
"Възстановяването на търсенето в сектора на въздушния транспорт ще бъде бавно в обозримо бъдеще", подчертава концернът, цитиран от DPA.
Компанията не успява да постигне никакъв напредък в преговорите със синдикатите Cockpit, Ufo и Verdi. Синдикатът на стюардесите Ufo подчертава, че е готов да намери решение до извънредното общо събрание на 25 юни. В същото време той подчертава: „Служителите на всички авиокомпании в групата трябва да бъдат защитени срещу уволнения и трябва да вярват, че най-накрая ръководството ще върви към общ курс“.
"Без значително намаляване на разходите за персонал по време на кризата ще пропуснем шанса за по-добро рестартиране след кризата и ще рискуваме Lufthansa Group да излезе от кризата значително по-слаба", заяви директорът човешки ресурси на компанията Михаел Нигеман. Полагат се всички усилия за постигане на конкретни резултати с профсъюзните партньори до 22 юни 2020 г.
Синдикатът на пилотите Vereinigung Cockpit (VC) потвърди желанието си за отстъпки в размер на 350 млн. евро. За всеки отделен пилот това би означавало отказ в размер на до 45 процента от възнаграждението „В замяна очакваме единствено Изпълнителният съвет на групата да поеме ангажимент към своите служители“, заяви президентът на VC Маркус Вал. Използването на приноса на служителите за дейност при аутсорсинг към страни с по-ниски заплати според него би било напълно неприемливо. Вал апелира и акционерите да одобрят спасителния пакет за Lufthansa.
Нерешените въпроси очевидно тежат и наакциите на концерна. С понижение до 12,7% за деня Lufthansa е сред най-големите губещи в Dax. За последно книжата се търгуват с понижение от 6,5 на сто.
Пандемията и въведените заради нея ограничения за пътуване почти напълно спря бизнеса на Lufthansa, с изключение на товарите. Ето защо групата се нуждае от помощ от държавата. В замяна на спасителен пакет от девет милиарда евро, включително федерално участие в компанията, Lufthansa трябва да предаде 24 права за излитане и кацане на конкуренцията на важните си летища във Франкфурт и Мюнхен. На извънредно общо събрание на 25 юни акционерите ще трябва да дадат зелена светлина за пакета.
Изпълнителният директор на Lufthansa Карстен Шпор възнамерява да представи концепция за икономии на годишното Общо събрание. В групата, която понесе милиардна загуба през първото тримесечие, работят около 138 хил. души.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?