„Акцентът в тазгодишния конкурс е практическата насоченост в образованието, както и да разпознаем, да отличим и да дадем възможност и други последователи да бъдат мотивирани да навлязат в информационните технологии и в образователния процес, не само по математика и информатика, а и във всички дисциплини“, посочи Траянов.
По думите му, каквото и да избере за своя реализация сегашното дете, утре то ще се развива с помощта на информационните технологии.
Д-р Лъчезар Томов, учител по физика в ЧОУ „Томас Едисън“, главен асистент в Нов български университет и зам.-председател на ръководството на БАИТ, който е и носител на първа награда в категория „Практическа насоченост на преподаването по информационни технологии“, посочи, че в преподавателската си работа смесва теория с практика и търси това, което учениците принципно намират за интересно.
„Много е важно да се намери мост между това, което те учат и от което се интересуват и това, което искаш да им преподадеш", подчерта Томов. По думите му на учениците трябва да се дава свобода, за да направят това, което те искат, а контролът трябва да бъде премерен, защото "прекаленият контрол, доказано, не е ефективен нито в образованието, нито в икономиката“, коментира той и отбеляза, че това важи и за учителите.
Според него проблемът в българската образователна система е, че често мотивацията не е вътрешна. „Стимулира се от оценки, награди или от социалния аспект. И ако на децата им се наложи да бъдат откъснати едно от друго, много от тях не искат да учат, защото нямат вътрешно желание“, отбеляза Томов.
Д-р Томов е категоричен, че образованието го прави учителят, а не училището. Той обърна внимание на факта, че в България е голям проблем текучеството на учители и допълни, че правилната тактика е с един учител децата да учат няколко години, за да се реализира потенциалът на максимум. „Прекаленото контролиране – кой какво да прави всеки ден – доказано не работи“, категоричен е преподавателят.
Как да се организира учебният процес с практически задачи, за да е интересно на децата? Помогна ли дигитализацията с по-атрактивни уроци обучението? Успяват ли менторите да възпитават в любов към творчество и откривателство? Защо е важно не само хората от бизнеса да влязат в ролята на училищни и университетски преподаватели, но и преподавателите да посещават реално действащите компании и да бъдат в крак с новите технологии? Защо обучението и работата на учениците в групи е по-добрият подход?
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.


45-годишен варненец след като го блъсна кола, която не спря на стоп
Български "тарикати" мамят търговци в Одрин с фалшиви банкноти от 50 лева
Как биха гласували българите ако изборите бяха днес?
“Свободата няма посока”: 33 творци откриват сборна изложба във Варна
Къде и как да изхвърлим разделно отпадъците си във Варна?
БАН през 2025 г.: Овладей енергията на звездите и предскажи гнева на земята
Младите се лъжат, че контролират информацията. Залагат и губят всичко
Blackrock смята, че 2026г ще е година на диференциация
Миран от Фед каза, че инфлацията е близо до целта
ЕС затяга санкциите срещу Беларус след хода на САЩ да привлече Минск
Електрическият кросоувър на Bentley ще повтаря Porsche Cayenne
Полицаи получиха "умни" очила за борба с нарушители
ID. Polo - избор от 4 двигателя и цена под 25 000 евро
Audi възражда легенда от 90-те години
Топ 10 на най-бавните коли от 0 до 100 км/ч
Кола се запали на летище “Васил Левски”
Танкерът "Кайрос" е задържан, обявен е за негоден и опасен за плаване
Пробите на жената, блъснала 15-то момиче в “Хаджи Димитър”, са отрицателни
Лоши държавни политики: Бизнесът държи икономиката над водата
Джеймс Камерън влезе в клуба на режисьорите милиардери