Ако бъде приет пакет “Мобилност”, това ще е най-тежкото изпитание в транспортния бранш. В този си вид заложените текстове ще доведат до брутална промяна в сектора, особено за по-малките фирми. По-големите компании вероятно ще изнесат бизнеса си извън България, тъй като дейността им няма да е възможна. Това каза Веселин Стоянов, управител на Транспрес, в предаването “В развитие” по Bloomberg TV Bulgaria.
Стоянов коментира отражението на коронакризата върху транспортния бранш. Той посочи, че палетните пратки са най-слабо засегнати, дори има увеличение при тях заради драстичния ръст на онлайн покупките.
По думите на експерта 60-процентен дял от превозваните стоки са хранителни, а промени в дестинациите няма - традиционно силни партньори на България остават Германия и Франция.
Според госта понижението в цените на петрола е омекотило удара от въвеждането на тол таксите, тъй като преди това превозвачите са планирали увеличение на цените на услугите си.
По отношение на превозите за производствения сектор Стоянов отбеляза, че пандемията е ограничила движението на цели и частични товари. “Възстановяването ще зависи от цялостната икономическа среда”, посочи той. И допълни,че очаква сериозно намаление на товаропотоци, свързани с автомобилната промишленост.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна
преди 5 години Всеки да се спасява както може..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Да, като регистрират фирмата си в Германия обаче, ще трябва да заплаща осигуровки върху цялата заплата. Няма да може да осиготрява шофьора на 610 лв и да му доплаща до 2500 евро "командировъчни". Затова *** се фука че е много конкурентен, защото скрива едни 1500 евро за осигуровки на шофьорите. Ние няма да оправяме света, но когато ти отрежат Хитер-Петровия номер не се прави на жертва. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години И това чудо за 3 дни.И на него ще му намерят колая, регистрация в някоя държава на запад на фирма, отдаване от чуждата към бългсрслата като подизпълнител и тн.Само без нерви :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Това е наистина сериозна заплаха за по-малките превозвачи у нас, но никой не му обръща внимание, докато не стане късно. Това издава липса на стратегия в този сектор. отговор Сигнализирай за неуместен коментар