Повишаването на таксите за движение по пътищата след въвеждането на тол системата ще доведе до сериозни загуби на транспортните фирми.
Това прогнозира пред БНР Койчо Русев, председател на Съюза на организациите в автомобилния транспорт, Националната транспортна камара и член на управителния съвет на Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата (АЕБТРИ).
Според него „продължава да има неизяснени въпроси“ около въвеждането на тол системата.
"Основната причина е недостигът на пари за ремонт на пътищата. Съгласни сме, че състоянието на пътната мрежа, извън магистралите и някои от първокласните пътища все още е плачевно. Трябва обаче да се потърси справедливо решение. Трябва да се намери такъв начин, който да разпредели тази потребност справедливо сред всички участници в транспортния процес, да се види кой какво внася в бюджета и да се прецени", коментира Русев.
По думите му където е въведена тол системата в Европа, тя обхваща средно около 15% от общата пътна мрежа, а при нас се говори за от 50 до 80%.
Русев е категоричен, че трябва да се изясни дали въобще има нужда от тол система, защото по думите му „има форми и средства да се реши въпросът без тази система, например чрез акциза“.
"Една от причините е, че през България минава голям транзитен поток и този поток плаща много по-малко, отколкото в други държави. Какво пречеше да се направи така, че тези, които минават през България, да имат условия да зареждат гориво на по-ниска цена, като от тази цена ще остане акцизът, който е 33% върху цената, на която се добива горивото, и допълнително 20% ДДС. Стотици милиони ще дойдат само от това хората да си пълнят резервоарите в България, ще се създаде допълнително производство и това ще е положително за цялата държава. Има варианти, трябва да се мисли", посочи Койчо Русев.
Той съобщи, че браншът е готов за диалог, но засега „никой не чува неговия глас“.


Във Варна създадоха първата регионална организация на Съюза на парашутистите
Радев започва процедурата с мандатите за съставяне на правителство
Над 1 милион домакинства в Украйна останаха без ток след руска атака
Стрелба на плаж в Австралия! Убити са 10 човека
Какво ще бъде времето в понеделник?
Цените на масло, мляко и сирене се понижават заради "зашеметяващо" производство
Европа опитва да спечели време за автомобилната индустрия, заседнала в настоящето
Уолстрийт пропуска технологиите и залага на традициите за растеж през 2026 г.
Защо натискът за по-силен юан няма да изчезне
Разширяването на НАТО беше добра идея, докато изведнъж не беше
Сбогувахме се с тези коли през 2025
Плюсове и минуси на газовата уредба при дизеловите двигатели
Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
Как да шофирате безопасно по заледен склон
Volkswagen попадна в капан
Google премахна AI видеа с герои на Disney
Божанов: Не бихме работили с ГЕРБ в следващ парламент
10 съвета как да разговаряте за пари с половинката си без напрежение
Военните действия в пограничния конфликт между Тайланд и Камбоджа продължават
Десет загинали след стрелба на плаж в Сидни