Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Имената на бизнеса

Ивайло Бъчваров: Програмата за развитие на таланти в BIC тепърва ще се разгръща

В BIC Services Sofia не измерваме работата с начало и край на работния ден, важни са резултатите и постигането на целите, казва специалистът по човешки ресурси

Ивайло Бъчваров: Програмата за развитие на таланти в BIC тепърва ще се разгръща

Ивайло Бъчваров. Снимка: Личен архив

BIC започва просто - с визия и химикал. Целта на компанията е да се създаде продукт, който да отговори на основната потребност на потребителя: лесен инструмент за писане. Но резултатът е много повече. BIC демократизира изкуството на писане и дава на всички силата на творческото изразяване. BIC е световен лидер в производството на химикалки, запалки и самобръсначки. Вече 75 години компанията спазва традицията да предоставя достъпни и висококачествени продукти на своите клиенти. Продуктите на BIC се продават в повече от 160 страни по света.

През 1944 г. Марсел Бих и Едуард Буфард създават бизнес, създавайки части за инструменти за писане. 5 години по-късно, през 1950 г., е създадена първата писалка под марката BIC®. През 1953 г. е основана Société BIC.

През 1970 г. BIC пуска на пазара първата 4-цветна писалка. В следващите години излизат и първата джобна запалка с регулируем пламък, както и първата самобръсначка. BIC е първата марка, която пуска самобръсначка от една част.

Днес BIC се развива заедно с потребителите, създавайки съществени, емблематични, устойчиви продукти, направени семпло и креативно. Ще продължим да подобряваме ежедневието на потребителите и да правим продукти, които са достъпни, стойностни, ефективни и печелещи доверие по целия свят. Ние преосмисляме ежедневието, проектирайки прости решения, които дават възможност за себеизразяване, посочват от компанията.

Като част от глобалния план за трансформация на компанията, насочен към повишаване на ефективността и изграждане на структура за поддържане на устойчивия растеж, през 2020 г. BIC отвори първия си център за споделени услуги в София. Позициониран в най-новата офис кула към "Мол България", поделението BIC Services Sofia ще консолидира административните задачи и дейности на компанията в сферата на финанси, счетоводство и отчет, транзакции и снабдяване, обслужване на клиенти и други корпоративни функции в Европа.

Ивайло Бъчваров е Senior Manager Human Resources в BIC Services Sofia. Той е професионалист с дългогодишен опит в областта на управлението на човешки ресурси в центрове за споделени и изнесени услуги и бизнес процеси. Бъчваров е асоцииран сертифициран коуч (ACC) към ICF, работещ с мениджъри и лидери на висше и средно управленско ниво, както и с експерти и ръководители, влизащи в ръководна функция за първи път. Коучинг, свързан с постигане на резултати, устойчивост на промяна, за бизнес и личностен растеж.

- Господин Бъчваров, днес, повече от всякога, компаниите трябва да изграждат стратегия за таланти, която да развива различни способности на служителите, техните социални и емоционални умения и тяхната адаптивност и устойчивост. Какви са вашите модели? 

- Стратегията за развитие на таланти в BIC използва модел 70/20/10, при който 70% от развитието на колегите ни се случва чрез реален опит на работното място, 20% – през интеракции с други членове на екипа, по-опитни колеги и ментори, и 10% се реализира чрез обучения, тренинги и т.н.  Щастливи сме да имаме възможността да се развиваме, участвайки в трансферирането на ключови процеси от други държави към София. Още повече, че това се случва в изключително предизвикателни условия.

За повечето от нас е нещо ново да направим преход изцяло онлайн. Но резултатите ни показват, че сме се справили отлично и това е опит, който ще бъде ценен за нас и занапред. Имаме и богата тренинг програма, включваща обучения, разработени на глобално ниво, за това как да работим дистанционно ефективно, които са изключително полезни и актуални. Програмата за развитие на таланти в BIC Services Sofia тепърва предстои да се разгръща, тъй като в момента все още сме в процес на изграждане на екипа, но скоро планираме много нови и интересни неща за колегите ни в тази област. 

Още по темата

- Коронакризата и социалната дистанция промениха процесите на подбор. Какви са правилата във вашата компания, провеждате ли онлайн кандидатстване?

- В първите месеци на пандемията подборът бе провеждан единствено онлайн, което бе предизвикателство за екипа, тъй като трябваше бързо да се пренастроим към този нов и различен модел на работа. Въпреки че без живия контакт се губи част от естествената човешка комуникация (езикът на тялото, тонът нагласа не се предава точно, качеството на връзката невинаги е отлично), се справихме перфектно и изграждането на екипа ни не се забави по никакъв начин.

От юни, след като се преместихме в нашия нов, модерен, уютен и безопасен офис, преминахме към хибриден процес, при който по-голямата част от интервютата и тестовете се правят онлайн, но има и интервю на живо. Можем да си позволим срещи на живо с кандидатите за работа в BIC Services Sofia, тъй като офисът ни е просторен и разполага с множество приемни, подходящи за целта и отлично поддържани в условията на пандемия. Смятаме, че това е добра възможност и за кандидатите за работа да видят на живо прекия си ръководител и да се запознаят по-добре с фирмата, за която ще работят.  

- Предвидили ли сте гъвкавост в работните часове и възможност за дистанционна работа – практики, които се наложиха заради пандемията?

- Гъвкавостта в работните часове е част от културата на организацията от момента на създаването й. Ние дълбоко вярваме, че колегите ни в BIC са професионалисти, които могат да разгърнат потенциала си най-добре в условия, предоставящи им автономност и лична и екипна отговорност за резултатите. Ние в BIC не измерваме работата на входа – часове на начало и край на работния ден, на престой пред компютъра и т.н. За нас са важни резултатите – постигането на целите за периода, предоставяне на услуги, които отговарят на договорените нива на обслужване и ключови индикатори.

Колкото до дистанционната работа, от момента на появата на Covid-19 в България екипът ни мина изцяло в дистанционен режим на работа и в продължение на три месеца това беше нормата. От юни прилагаме смесен модел, при който една част от екипа работи дистанционно, а друга – от офиса. Този модел предлага най-добрия баланс между нисък риск за хората, работещи в офиса поради голямото пространство, с което разполагат и възможността да поддържат дистанция, както и поради предпазните мерки, организирани от компанията, от една страна, и възможност екипите да се сработват, да се стиковат и да допринасят за създаване на корпоративна и екипна култура.

- Как успявате да създадете мотивираща работна среда, в която служителите да са щастливи и да развиват талантите си?

- Компанията има много силен фокус върху грижата за служителите си и това е неразделна част от генетичния ни код. Кандидатите за работа в BIC са чували и чели за компанията, познават я и очакват тя да е социално ориентирана и ние не ги разочароваме.

Изключителният офис, в който работим, оборудването и системите, които използваме, позитивната атмосфера в екипа, страхотните хора, от които той е изграден – всичко това допринася изключително за мотивиращата работна среда. За мен изключително важно е и естеството на работата – да бъде интересна, предизвикателна, да можем да се облегнем на това, което можем и знаем, но да има и пространство за развитие и растеж. В това отношение ние сме късметлии, тъй като проектите, които реализираме, съдържат всички тези елементи. Компанията се гордее със своето Обещание към Хората (People Promise) – това е отдадеността на компанията към членовете на екипа и да подкрепя разгръщането на техния пълен потенциал. Ние дълбоко вярваме, че хората са ключът към успеха на BIC.

- Предлагате ли въвеждащи обучения и допълнителни квалификации за служителите, така че да се впишат във вашата визия за развитие на компанията?

- Всеки член на екипа на BIC Services Sofia започва след онбординг процес и функционален специфичен тренинг, съобразен с позицията, която заема. Системите и процесите в BIC са уникални и е необходимо време за запознаване с тях и ние като компания сме решени да предоставим това време на новите членове на екипа. При всички случаи сме още в началото на едно дълго пътуване – предстоят много промени, както в системи, така и в процеси, във връзка с които ученето ще бъде неразделна част от нашия професионален живот в следващите години.

- Как стигнахте до избора на София като място за откриване на център за споделени услуги?

- София е избрана след детайлен анализ, който компанията прави съвместно с водещи консултантски компании. Фактори като географско местоположение и транспортна свързаност, офис и ИТ инфраструктура, но още по-важно – таланти, които могат да бъдат намерени на местния пазар с подходящите езикови и професионални умения, с опит както в професионалната си област, така и в големи, международни компании и в предоставянето на споделени услуги с висока добавена стойност – това са основните фактори. До момента всички индикации сочат, че изборът е бил правилен.

По статията работиха: автор Екип на Investor.bg , редактор Евгения Маринова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Имената на бизнеса
Дарен Бонев: Споделената икономика е икономиката на бъдещето