Американската верига кафенета Starbucks очаква само до десетилетие Китай да задмине САЩ като най-големия ѝ пазар, разчитайки на богатите потребители в страната, които ще компенсират застоя в растежа в останалата част от света, коментира Bloomberg.
Засилвайки фокуса си върху Китай, Starbucks отваря най-голямото си кафене в света в Шанхай в сряда (6 декември). Кафенето с площ над 2 700 кв.м. или половин футболно игрище е част от мащабните инициативи на основателя и председател на борда на веригата Хауърд Шулц. Клиентите ще могат да наблюдават как се изпичат зърната кафе, да пробват висококачествени напитки и да използват приложението на Starbucks с добавена реалност, за да си взаимодействат с кафенето.
Главният изпълнителен директор Кевин Джонсън насочва базираната в Сиатъл компания към най-бързо растящия ѝ пазар, докато търси начини да засили мудните глобални продажби, след като заля САЩ с лате и капучино. Три години, след като Starbucks отвори първото си кафене от по-луксозната си марка Roastery на местна почва, веригата най-накрая ще тества идеята и в Китай, където в момента има 3 хил. локации.
Китай става все по-важен за Starbucks. Сравнимите продажби се увеличават с 8% в страната през последното тримесечие спрямо 2% на глобално ниво. Приходите от азиатско-тихоокеанския регион формират почти 15% от приходите на Starbucks за фискалната година до края на октомври. Това е с 5,5% повече в сравнение с пет години по-рано.
Starbucks разшири инвестициите си в Китай през юни, когато обяви планове да купи дела на партньорите си в съвместно дружество в Източен Китай. Компанията договори придобиването на останалите 50% от бизнеса за 1,3 млрд. долара, с което стана собственик на около 1 300 кафенета в Шанхай и други провинции. Компанията, която казва, че отваря кафене на всеки 15 часа в Китай, планира да има 5 хил. обекта в континентален Китай до 2021 г.
Starbucks казва, че планира и други кафенета Roastery в Ню Йорк, Токио и Италия. Концепцията е част от по-широкия стремеж Starbucks да стане по-престижен бранд, включвайки серия от премиум кафе, наречено Reserve, и кафенета, където да показва новата марка. Въпреки това стартирането на новите локации се случва по-бавно заради по-високите разходи за строеж и проблеми с намирането на подходящи имоти.
Как изглежда новото кафене вижте в нашата галерия


Украйна посочи най-проблематичният въпрос от преговорите за мир
Силно земетресение в Турция
Варненски полицаи с трето място на турнир по стрелба
Убийство потресе Перник
Докато Лондон отново поглежда към Европа, щетите от Брекзит се оказаха двойни
BofA: Важно е да имаш достъп до пазари, без да променяш продукта
BofA: Фед като институция трябва да е независим
BofA: Фед ще намали лихвите до около 3%
Тръмп: Сделката между Netflix и Warner може да бъде антитръстов проблем
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Къде е най-вероятно да ви излъже таксиметров шофьор
10 коли, които бяха близко до съвършенството
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Теменужка Петкова: Бюджет’26 ще даде възможност да влезем достойно в еврозоната
Стрелба в норвежки мол, полицията задържа заподозрян
Зафиров: Искаме бюджет, който отговаря на реалността и ни сплотява
Задържаха кримка за смъртта на 61-годишен мъж в Перник
Биляна Якова към Благомир Коцев: Безкрупулен лъжец си