Производителят на стоманени панелни радиатори „Корадо-България“ АД приключва първите девет месеца на годината с 50% ръст на приходите и 26% ръст на продажбите спрямо същия период на миналата година, съобщава компанията.
Резкият ръст на разходите за материали обаче, в които влизат и разходите за електроенергия, и разходите за суровини, изяжда от печалбата на компанията и към края на септември тя намалява с почти 14% в сравнение с резултата от същия период на миналата година.
Приходите на дружеството към края на септември от общо 44,953 млн. лева и реализираните над 483 хил. радиатора са рекордни за компанията за периода.
Дружеството обаче предупреждава, че в близко бъдеще резултатите му ще се влияят от ръста на цените на суровините и от нехармоничната верига на търсене и предлагане като цяло.
Приходите от договори с клиенти на „Корадо-България“ за периода януари-септември възлизат на 42,943 млн. лева спрямо 29,684 млн. лева година по-рано, което представлява 44,66% ръст. В сравнение с деветмесечието на предпандемичната 2019 г., когато за същия период са отчетени приходи от договори с клиенти в размер на 33,066 млн. лева, увеличението е от 29,87%.
Увеличават се и продажбите на продукция на компанията майка в Чехия до 31,612 млн. лева към края на септември от 20,276 млн. лева към края на септември 2020 г., т.е. с 55,9%.
Продажбите на продукция само за третото тримесечие възлизат на 18,214 млн. лева спрямо 13,594 млн. лева през второто тримесечие, което представлява увеличение от почти 34%.
Приходите от договори с клиенти за третото тримесечие са за 18,443 млн. лева при 13,765 млн. лева за второто тримесечие, което също е ръст с почти 34%.
Общите разходи на компанията към края на септември възлизат на 40,562 млн. лева при 24,702 млн. лева към края на септември 2020 г., което е с 64,2% повече на годишна база.
Основният ръст идва от разходите за материали, в които влизат разходите за суровини и електроенергия. Те са в размер на 31,614 млн. лева за периода януари-септември при 18,196 млн. лева година по-рано, като се увеличават със 73,74%. Само за тримесечието разходите за материали са за малко над 13,3 млн. лева.
Така нетната печалба на компанията спада с почти 14% до 4,241 млн. лева към края на септември спрямо 4,917 млн. лева към края на септември 2020 г.
Акциите на дружеството поскъпват с 40,68% за последната година, а пазарната капитализация възлиза на 109,299 млн. лева.
„Корадо-България“ разпредели дивидент от 0,1 лева бруто на акция за шестмесечието или общо 1,317 млн. лева.
Свързани компании:


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа