Темпът на растеж на износа и вноса на Китай се забави през април, след като въведените противоепидемични мерки свиха търсенето, ограничиха предлагането и нарушиха логистиката във втората по големина икономика в света, съобщи Bloomberg.
Растежът на китайския износ в доларово изражение се е забавил до 3,9% на годишна база през април, спрямо увеличението от март в размер на 14,7%, показват данните от митниците, публикувани в понеденик. Това е бил най-бавният темп на растеж от юни 2020 г., който едновременно е бил и по-голям от медианните прогнози сред анкетирани от медията икономисти за резултат от 2,7 на сто.
Вносът е останал без промяна миналия месец, след като през март се е свил с 0,1%. Очакванията на икономистите бяха далеч по-мрачни - за 3% понижение.
中国
Статистиката за април отразява ефекта на ограниченията срещу Covid-19 върху търговията и върху производствения хъб в Шанхай, където се намира най-голямото пристанище в света и където по-голямата част от населението е под някаква форма на ограничителни мерки вече над пет седмици.
Джан Джъуей, главен икономист в Pinpoint Asset Management, смята, че ръстът на износа може да продължи да се забавя през май заради проблемите с веригите на доставки. "Един голям макро проблем е до каква степен поръчките за износ ще бъдат сменени към други възникващи пазари, като Индия и Виетнам", каза експертът.
Китайското правителство се опитва да върне производството към нормалните му темпове, но на фона на чуждестранните компании, които все още изпитват затруднения да продължат операциите си заради мерките, не е ясно каква част от Шанхай ще се върне към работа.
Вносът е бил подкрепен от поскъпналите енергоносители и суровини. Стойността на вноса на въглища е нараснала с близо 80% в първите четири месеца на годината, докато обемът на вътрешните доставки се е свил с 16%. Стойността на суровия петрол, природния газ и стоманата също се е увеличила, докато обемите са намалели.
Вносът от Русия е нараснал с почти 57%, което вероятно се дължи на поскъпналите суровини, представляващи по-голямата част от това, което Пекин внася от Москва.
Отделен доклад в понеделник показа, че активността в производството се е свила до най-ниското си ниво от февруари 2020 г., докато проблемите със снабдителните вериги са продължили да затрудняват компаниите.


Кои са професиите за които работодателите дават тлъсти заплати?
Европол предвижда война между роботи и хора до 2035 г.
Поскъпнали ли са двойно зъболекарските услуги?
ВКС с решение: Eвропрокуратурата правилно е разследвала Портних
Крахът на империята Лукойл
Загуби ли войната Украйна? Нейният най-висш генерал опровергава тази теза
Пътят на Великобритания към спасението е точно отвъд Ламанша
Инвестиционното животозастраховане расте двуцифрено и носи добра възвръщаемост
Китай търси по-строг контрол върху складирането на желязна руда
Задържането на танкер е едва началото - Тръмп засилва натиска върху Венецуела
Haval H9 вече изминава 1400 км без зареждане
Пет комбита с 4х4, с които трябва да се внимава
Брюксел приема предложението на България и ще помилва ДВГ
Google Maps намира колата, ако сте забравили къде e паркирана
Гениален трик, който ще спаси чистачките ви от леда
Тийнейджър от Тенеси уби майка си с помощта на доведения си баща
Левон Хампарцумян: Бюджетът отдавна не е на дневен ред
Тайното пропалестинско послание в коледната реклама на Disney ВИДЕО
Гуен Стефани и Блейк Шелтън - много заети, но няма да се разделят
Даже и Хърватия беше по-добре, като влизаше в еврозоната