Според информация на Световната банка 1,7 млрд. души в света нямат банкови сметки. Новите технологии обаче помагат на банковия сектор да се опитва да достигне до повече хора. Това коментира на Световния мобилен конгрес в Барселона президентът на Citigroup Джеймс Форизи.
Липсата на банкови сметки означава, че тези хора не могат да бъдат предприемачи например.
„Банковата индустрия като цяло се бори със срив в доверието. Финансовата криза очевидно не помогна. Имаме проблем с достигането до общности, които още нямат банкови сметки, защото често те нямат доверие във финансовите институции“, посочи още той.
Според президента на Citi този проблем може да бъде решен, но изисква усилия от банките, а често и повече партньорства с други организации.
„Първо трябва да разберем какви са нуждите на тези хора, защо не вярват на банкови институции, а след това да започнем да градим от нулата“, категоричен е той.
По думите му Citi се опитва да работи за включването на повече хора в системата, но резултати трудно се постигат само от една организация.
„Разочаровахме се колко малко можем да направим сами“, каза той. „Citi е най-голямата глобална банка. Имаме операции в над 100 държави. Мислехме, че щом сме толкова големи, ще сме в позиция да достигнем лесно до хора, които не получават финансови услуги, но дори и така се оказа трудно да стигнем до тях. Пред нас остава въпросът как да достигнем до групите, които остават непокрити“.
Виждайки, че индивидуалният подход не е успешен, Citi се насочва към все повече партньорства с различни организации по света.
В Мексико например си партнира с America Mobil, с която предлага продукт, наречен Transfer. Той позволява на потребителите да си създадат банкова сметка през телефона, без да се налага да посещават банков клон.
„Въпреки че имаме голяма мрежа от клонове в Мексико, това определено не беше достатъчно. Партньорството беше ключово в случая“, коментира Форизи, допълвайки, че вярва, че днес банките могат да бъдат по-отговорни и да работят повече в полза на обществото.
Форси е категоричен, че през последните 5-6 години компанията е научила, че партньорствата дават много по-добри резултати.
„И тук не говоря само за частния сектор, но и за работата с правителства, неправителствени организации, агенции, регулатори...“, коментира той.
По повод коментар, че днес редица компании предпочитат да се определят като дигитални, експертът заяви: „Ние държим да се определяме като банка, регулирана банка, най-вече глобална банка. Ние също агресивно използваме новите технологии, за да предлагаме услугите си онлайн. Смятам, че Citi винаги е била иновативна компания“.
Той подчерта, че банката вече използва биометрика, изкуствен интелект, приложения, мобилни услуги като част от дигиталната си стратегия, защото потребителите са все повече онлайн.
„Кой има нужда от кеш днес, когато имаме всички тези неща?“, обясни Форизи. „Тези нови технологии ни помагат да достигаме до още и още хора, до тези 1,7 млрд. души извън банковия сектор“.


Отличиха най-добрите военни моряци за тази година
Християн Мицкоски: Ние не искаме милост, България трябва да изпълни условията ни!
Любовен хороскоп: Страст за овните, разум за девите
Районите на Варна без електричество днес са
Виц на деня - 16 декември
Биткойн проби $86 000, докато се спуска към дъното за годината
Европа се нуждае от по-умен подход към имиграцията
Електричеството сега възпрепятства растежа в световната икономика
Ford ще понесе 19,5 милиарда долара загуби заради стратегията за електромобили
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
7 от най-красивите двигатели в историята
Защо системата Start/Stop може да не работи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Масовото убийство в Сидни е вдъхновено от "Ислямска държава"
15 затворници умират за четири дни в еквадорски затвор
Турция свали дрон, приближил границата откъм Черно море
Денят започва с мъгли, през деня слънцето ще се показва
Тръмп се подигра грозно с убития режисьор Роб Райнър