IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Spotify не успя да впечатли инвеститорите с големия ръст на броя нови абонати

Приходите от продажби на Spotify през второто тримесечие са нараснали с 26% спрямо предходната година до 1,49 млрд. долара

17:15 | 26.07.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Музикалната стрийминг компания Spotify Technology отчете ръст на броя на абонатите, надминавайки очакванията на анализаторите, но това не беше достатъчно за инвеститорите, които са притеснени от конкурентите на фирмата– Apple  и Amazon.com, пише Bloomberg. 

Приходите от продажби на Spotify през второто тримесечие са нараснали с 26% спрямо предходната година до 1,27 млрд. евро (1,49 млрд. долара).

Spotify повиши своята клиентска база до 180 млн абонати през отчетния период, което е повече от средната прогноза на анализаторите – 178,5 млн. Но това не попречи на стойността на акциите да продължи да пада - с 5,6 на сто по време на ранното тъгуване в Ню Йорк. 

Този спад бележи второто тримесечие, при което инвеститорите се оказват по-слабо развълнувани от резултатите, дори когато компанията представи собствената си прогноза за ръста на абонатите.

Едно от възможните опасение е, че растежът на безплатната услуга на Spotify изглежда намалява.

Компанията отчете по-малко потребители на услугата, включваща реклами, в сравнение с предишното тримесечие, въпреки нарастването на годишната база с 23 на сто. 

„Ако забавянето продължи, няма да изпълним прогнозата си и това ще се превърне в причина за безпокойство“, смята главният финансов директор на Spotify Бари Маккарти.

Spotify представи нова безплатна услуга през април, с която възнамерява да привлече нови потребители, които в последствие да превърне в свои абонати.

Платформата за музикален стрийминг е получила данъчен удар, по-голям от предвиденото, което допринася за оперативна загуба от 2,20 евро на акция. Инвеститорите са готови да простят загубата на Spotify, докато компанията продължава да привлича клиенти – подход, който проработи при конкурентите ѝ Amazon.com и Netflix.

Spotify е изправена пред своеобразна контраатака от страна на технологичните гиганти – Amazon, YouTube и най-вече Apple, чиято музикална стрийминг услуга се очаква да надмине Spotify при американските абонати през следващите няколко месеца.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:30 | 04.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още