Технологичната компания Tencent Holdings обяви в сряда 30-процентен ръст на нетната си печалба за третото тримесечие, с което надви прогнозите. По-големите инвестиции са компенсирали слабото представяне на основния бизнес с игри на китайската компания, предава Ройтерс.
Нетната печалба на най-голямата група за игри и социални мрежи в Китай са се увеличили до 23,3 млрд. юана (3,35 млрд. долара) за тримесечието юли-септември спрямо средна оценка за 19,32 млрд. юана на 15 анализатори, анкетирани от Revinitiv.
Приходите са нараснали с 24% до 80,6 млрд. юана (11,59 млрд. долара), което е най-бавният растеж от над три години, но съответства на оценките.
Китай – най-големият пазар за игри в света, налага все по-твърди правила върху индустрията, включително спиране одобренията на новите игри от март, и призова да се пребори пристрастеността на младите хора към компютърните игри.
Това е допринесло за първия тримесечен спад на печалбата на Tencent от десетилетие през тримесечието април-юни. Компанията освен това намали бюджета си за маркетинг на игри.
Акциите на Tencent, чиято цена е нараснала повече от два пъти от 2017 г. насам, поевтиняват с около една трета от началото на годината, заличавайки около 165 млрд. долара от капитализацията на компанията.
През третото тримесечие Tencent спечели основно от удвояването на нетната печалба от инвестиционни дейности, включително от първичното публично предлагане на онлайн доставките на храна и компанията за билетни услуги Meituan Dianping.
Резултатът е положителна изненада, дори ако не вземем предвид инвестиционната печалба, коментира Дъглас Мортън, ръководител на проучванията за Азия в Northern Trust Capital Markets.
“Истинската изненада или истинското успокоение за пазара ще бъдат данните за мобилните игри, които бият очакванията“, допълва той.
Tencent обяви, че приходите от мобилни игри са се увеличили със 7% на годишна база и с 11% на тримесечна база до 19,5 млрд. юана (2,80 млрд. долара), основно заради нови игри. Въпреки спирането на нови одобрения от китайските власти, Tencent вече имаше 15 такива и представи 10 нови заглавия това тримесечие, се вижда от отчета.
Приходите от компютърни игри са се свили с 15% на годишна база заради продължаващата миграция на потребителите към мобилни заглавия и високата база през същото тримесечие на миналата година.
Приходите от реклама, които формират 20% от общите приходи на Tencent, са се увеличили с 47%, подкрепени от 61-процентов скок на рекламите в социални мрежи и на други места.
Компанията твърди още, че приходите от облачни услуги са нараснали повече от два пъти на годишна база през тримесечието, а броят на платените абонати е скочил с трицифрен процент спрямо същия период на миналата година. Приходите от облачни услуги през първите три месеца на годината са над 6 млрд. юана.
Повече новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Ето къде няма вода във Варна днес
"Възраждане" при Радев: Ние, българите, искаме нови избори
Двама варненци на 26 и 27 години пребиха мъж за 150 лева
Заради Бюджет 2026 излизат на протест и в Гърция
Варненци сигнализират: Смъртта си има КПП, тук няма място да мине линейка
След протеста: Идват битки за честни избори, правосъдие и прозрачност във всичко
Страните от източния фланг на ЕС заедно ще търсят пари за отбрана срещу Русия
Българските производители на сурово мляко са най-засегнати от пазарни трусове
Как правилното офис обзавеждане повишава продуктивността на екипа?
Петролът удължава спада си и достигна най-ниското ниво от 2021 г.
Audi възражда легенда от 90-те години
Топ 10 на най-бавните коли от 0 до 100 км/ч
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
Завръщането на Skoda Fabia RS зависи от успеха на друг модел
7 от най-красивите двигатели в историята
Костадинов повтори след срещата с Радев: Този парламент е изчерпан
Лавров коментира САЩ: Искат да поставят Европа на мястото ѝ
Част от столичен квартал остава без вода утре
Кола блъсна 15-годишно дете в столичния квартал "Хаджи Димитър"