Компанията за спортни стоки Nike понижи прогнозата си за продажбите, тъй като забавянията в производството и доставките възпират усилията ѝ да отговори на силното търсене на спортни обувки и облекло, съобщава Bloomberg.
Продажбите през текущото тримесечие може да намалеят, тъй като затварянията на заводите във Виетнам не позволяват на Nike да отговори на потребителското търсене, заяви най-голямата компания за спортни стоки в четвъртък. Това означава, че годишният растеж ще бъде между 4 и 6%, а не двуцифрен, каквато бе по-ранната цел на Nike.
Затварянията на заводи във Виетнам заради засиленото разпространение на Covid удрят силно производителите на спортни стоки, тъй като те не могат да доставят достатъчно маратонки на потребителите в цял свят. Около една трета от производството на Adidas дойде от Виетнам миналата година. Главният изпълнителен директор на Puma Бьорн Гулден заяви през юли, че компанията се опитва да произвежда повече в Китай, за да компенсира спада във Виетнам.
Акциите на Nike поевтиняха с 3,9% до 153,32 долара за брой в разширената търговия в Ню Йорк. Цената на акциите ѝ се е повишила с 13% тази година. Акциите на Adidas поевтиняват с 2,7%, а цената на книжата на Puma отчита спад от 2,9% във Франкфурт днес.
Главният финансов директор на Nike Матю Френд подчерта проблемите по време на разговор на компанията с анализатори. Повечето заводи във Виетнам на компанията остават затворени и не се очаква те да отворят преди октомври.
„Става въпрос за запаси. Търсенето очевидно е много високо“, казва анализаторът на Bloomberg Intelligence Пунам Гоял. „Каква част от запасите са в процес на доставяне и достатъчни ли са, за да се отговори на търсенето около [Коледните] празници?“.
В изявлението си от четвъртък Nike поясни, че запасите са в размер на 6,7 млрд. долара през тримесечието, което съответства на данните отпреди година. Приходите са се повишили с 12% до 12,2 млрд. долара през трите месеца до края на август след валутни корекции, което е под прогнозите на анализаторите за 12,5 млрд. долара.
Nike набира скорост през последните тримесечия, след като хората започнаха отново да спортуват, а стадионите да се пълнят с фенове. Това доведе до търсене на спортни обувки и дрехи в цял свят. Сега перспективата да се отговори напълно на ненаситния апетит на потребителите около празниците изглежда доста плашеща.
Продажбите на компанията в Китай, които се забавиха миналото тримесечие след призиви за бойкот заради принудителен труд в производството на памук в провинция Синдзян, продължават да изостават, повишавайки се само с 1% след валутни корекции.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО