Американският технологичен гигант Apple е в начален етап на преговори с китайските концерни Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) и BYD за доставката на батерии за електрически превозни средства, съобщава Ройтерс, цитирайки източници, запознати с темата.
Не е ясно дали ще бъде постигнато споразумение с някоя от компаниите.
Едно от условията за сътрудничество с Apple е потенциалният партньор да изгради производствени съоръжения в САЩ, добавят източниците.
CATL, основен доставчик на батерии за редица големи автомобилни производители, включително за лидера в сегмента на електромобилите Tesla, не е склонна да изгради американска фабрика поради политическото напрежение между Вашингтон и Пекин, както и заради опасенията относно по-високите разходи.
За момента не е ясно дали Apple не разговаря и с други потенциални доставчици.
Производителят на iPhone все още не е направил официално изявление за плановете си за изграждане на интелигентен автомобил и отказва да коментира темата. CATL, най-големият производител на батерии за електромобили в света и BYD, четвърти по големина, също се въздържат от коментар.
Apple подкрепя използването на литиево-железни фосфатни батерии, които са по-евтини за производство, тъй като използват желязо вместо никел и кобалт, които са по-скъпи за добив и преработка, коментират източниците.
Компанията работи върху технология за автономно шофиране, като се очаква производството на превозното средство да стартира около 2024 г., припомня Ройтерс.
Новината за преговорите с китайските доставчици се появява в момент, когато американското правителство се стреми да привлече повече инвестиции в местното производство на електромобили и да стимулира производителите в САЩ да се конкурират успешно с китайските им съперници.
Предложеният от американския президент Джо Байдън инфраструктурен план за 1,7 трилиона долара включва и бюджет от 174 млрд. долара за стимулиране на вътрешния пазар на електрическите автомобили чрез данъчни облекчения и безвъзмездни средства за производителите на батерии наред с други стимули.
Много производители на батерии увеличават производството, за да отговорят на нарастващото търсене в световен мащаб, докато автомобилните концерни ускоряват своя преход към електрическа мобилност, за да се съобразят с по-строгите правила за емисиите на въглероден диоксид.
Очаква се бизнесът на китайските производители на батерии да нараства с по-бързи темпове спрямо своите чуждестранни конкуренти, благодарение на продължаващото разширяване на най-големия автомобилен пазар в света, посочва SNE Research.
Ройтерс съобщи миналата седмица, че CATL планира изграждането на нов голям завод за батерии в Шанхай, като продължава да се развива бързо, с което ще затвърди лидерството си като доставчик номер 1 в света. Фабриката ще бъде близо до китайските производствени операции на Tesla.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Хайди Клум и 20-годишният ѝ син от Сийл - Хенри - красят корицата на модно списание
Ето как Тейлър Суифт отпразнува своя 36-и рожден ден
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан
Задържаха над 180 000 къса нелегални цигари край "Дунав мост 2"