Британското производство на автомобили се свива през 2021 г. до най-ниското си ниво от 1956 г. основно поради тежестта на глобалния недостиг на полупроводници, който принуди концерните да свият или преустановят временно своето производство, докато чакат части, съобщава Обществото на производителите и търговците на автомобили (SMMT), цитирано от Ройтерс.
SMMT заяви, че производството в страната е спаднало с 6,7% до 859 575 превозни средства спрямо 2020 г. и с 34% в сравнение с 2019 г.
„Като цяло 2021 г. беше силно депресираща година“, изтъква главният изпълнителен директор на SMMT Майк Хоус. „Въздействието на дефицита при полупроводниците наистина удари силно местната индустрия през последното тримесечие на миналата година“, добавя той.
Лобистката група заяви, че очаква недостигът да отшуми частично през тази година, като се позова на независими прогнози, според които британското производство на автомобили трябва да се увеличи с 19,7% до над 1 милион превозни средства.
Заради дефицита на чипове автомобилните концерни по света се съсредоточиха върху по-рентабилните автомобили, като същевременно увеличиха цените, което се отрази и върху пазара на употребявани превозни средства. Това добави допълнителна инерция при ускоряването на инфлацията, основна тревога за централните банки в глобален план.
За производствения спад във Великобритания допринесе и планираното затваряне на фабриката на японския концерн Honda в Суиндън през 2021 г.
Положителна новина е, че производството на електромобили в страната нараства със 72%. Според SMMT делът на изцяло електрическите коли на британския пазар достига 11,6%, като продажбите надхвърлят тези за периода от 2016 до 2020 г.
Въпреки че Brexit наложи допълнителни разходи за автомобилните концерни, индустрията в страната все още не е обременена с мита, които биха влошили допълнително производствените данни.


Тръмп и глобалната „бролигархия“ — сливането на властта, парите и семейните интереси
Украйна издирва Филип Киркоров, а той заяви: Всички знаят къде да ме намерят
Асоциацията на банките със съвети за преминаването към евро
Желязков в Хелзинки: Сигурността на Източния фланг трябва да бъде повишена
Много е вероятно да имаме кална Коледа без сняг
Българският имотен пазар – добри, лоши и зли практики
Как ASML оформиха индустрията на AI чиповете
Нямате нужда от казино, имате Нюйоркската фондова борса
Шефчович за глобите и регулациите за компании от САЩ
Шефчович: Със САЩ преговаряме на ниво екипи
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Коледната картичка на йорданското кралско семейство впечатли с перфектен стил
Мъск стана първият в историята с богатство от над $600 млрд.
Кристен Стюарт издаде какво най-много харесва у съпругата си
преди 3 години Автомобилното производство във Великобритания се сви до 65-годишно дъно == спокооо, до земното ядро има много да се копае! отговор Сигнализирай за неуместен коментар