Британската автомобилна индустрия призова Обединеното кралство да се ангажира с разполагането на производствен капацитет за батерии от 60 гигаватчаса до 2030 г., предупреждавайки, че в противен случай автомобилният сектор ще изгуби десети хиляди работни места, съобщава Automotive News Europe.
Засега стартъпът Britishvolt е единствената компания, която обяви план за изграждане на британски завод за батерии, който според компанията ще разполага с над 30 гигаватчаса капацитет до края на 2027 г.
В доклад, публикуван във вторник, Обществото на производителите и търговците на автомобили (SMMT) заяви, че това няма да е достатъчно, за да отговори на нарастващото търсене на електрически превозни средства, визирайки плана на правителството да забрани продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили до 2030 г., както и на хибриди до 2035 г. Правителствената инициатива ще ускори налагането на електромобили, което ще изисква повече батерии.
SMMT проучва различни сценарии, като установява, че ако общото предлагане на батерии, произведени в страната, остане под 15 гигаватчаса, това би довело до загуба на около 90 000 работни места, докато при най-добрия сценарий от 80 гигаватчаса капацитет би довел до създаване на нови 40 000 работни места.
При капацитет от 60 гигаватчаса британската индустрия ще може да произвежда до един милион електромобила годишно, добавят от SMMT.
"Следващите няколко години представляват критичен период за сектора," изтъква изпълнителният директор на SMMT Майк Хоус. "Ако искаме да осигурим производството на превозни средства в тази страна, с всички ползи за обществото, които то носи, решенията трябва да бъдат взети днес", предупреждава той.
Великобритания се опитва да си осигури доставки на батерии, тъй като преходът към електрически превозни средства се ускорява от опасенията относно изменението на климата.
Европейският съюз (ЕС), който Великобритания напусна миналата година, напредва в развитието на големите заводите за батерии, известни като „гигафабрики“, които са от основно значение за производството на електромобили.
Към момента в Европа има около 38 гигафабрики, става ясно от проучване на зелената лобистка група Transport & Environment.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Служители на американски ресторант използваха ChatGPT, за да...инсценират обир
Зодиите, които остават спокойни в кризисни ситуации
Европейският Eurofighter може скоро да лети за Бангладеш
Забравете крайната десница: Младите искат "Съединени европейски щати"