Германският доставчик на автомобилни компоненти Continental AG обмисля да се раздели на четири отделни бизнеса, за да увеличи пазарната си капитализация, но първо трябва да убеди мажоритарния акционер Schaeffler в ефективността на своя план, съобщава Manager Magazin.
Четирите бизнес области - гуми, автономно шофиране, аутомотив и ContiTech - ще бъдат продадени или листнати на борсата, съобщава списанието в четвъртък, позовавайки се на източници, свързани с дискусиите.
Този ход може да повиши пазарната оценка на Continental спрямо сегашното ѝ ниво от около 17,5 млрд. евро до 40-45 млрд. евро.
Базираната в Хановер компания обяви по-рано тази година, че не планира да изгражда фабрика за производство на чипове, както възнамерява да направи нейният конкурент Robert Bosch. С това Continental се дистанцира от глобалния тренд сред автомобилните доставчици за изграждане на производствени мощности за полупроводници за облекчаване на дефицита в този сектор.
През ноември ръководителят на Continental Николай Зетцер прогнозира трудна 2022 г. заради скъпите суровини и недостига на чипове макар да вижда подобрение в средносрочен план. „Недостигът на чипове, както и нарастващите цени на суровините вероятно ще продължат да притискат автомобилната индустрия през четвъртото тримесечие на тази година и през цялата 2022 г.“, изтъква Зетцер.
През октомври Continental понижи перспективите за приходите от 34,5 млрд. евро до 32,5-33,5 млрд. евро, докато прогнозата за маржа на оперативната печалба беше намалена от 6,5-7% на 5,2-5,6 на сто.


Кои са седемте най-горещи дестинации в света за 2026-та?
Илон Мъск е първият човек в историята, чието нетно богатство надхвърля 600 млрд. долара
19-годишен българин е загинал на фронта в Украйна
Сушата предизвиква срутвания на земята и отромни дупки в Турция
Тръмп и глобалната „бролигархия“ — сливането на властта, парите и семейните интереси
Тръмп нареди блокада на санкционирани петролни танкери във Венецуела
Китай облекчава митата върху вноса на свинско месо от ЕС в окончателно решение
Европа отменя забраната за двигателите с вътрешно горене
Защо Chase на J.P. Morgan и дигиталните му съперници обожават Германия
„България Еър“ и Летище „Васил Левски“ – София посрещнаха 8-милионния пътник за 2025 година
Официално: ЕС се отказва от забраната на ДВГ през 2035
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Родените на тези дати ще са по-щастливи през 2026
Само една жена в новото чешко правителство
Петте най-големи оръжия за "убийство на самолетоносачи" на Китай
Как Испания поддържа своите фрегати F100 актуални до 2045 г.