Електрическите камиони в рамките на Европейския съюз (ЕС) вероятно ще достигнат паритет с дизеловите тежкотоварни превозни средства по отношение на цената до 2025 г., като през това време общите разходи при първите значително ще намалеят, съобщава Automobilwoche, цитирайки доклад на консултантската фирма BCG.
В същото време водородните камиони ще постигнат подобен паритет до 2030 г.
Въпреки това повечето европейски оператори на автопаркове остават силно скептични относно разходите за електрически камиони.
„Само 16% от клиентите, анкетирани от BCG, планират да закупят електрически камиони през следващите десет години“, изтъкват анализаторите. „Основните причини остават много високите разходи за закупуване, липсата на зарядна мрежа и дългото време за зареждане“, добавят те.
Един средностатистически електрически камион струва от три до четири пъти повече от съответния дизелов аналог. Зареждането на 1000-киловатова батерия в т.нар. супербързи зарядни станции отнема около 8 часа.
За да стимулират търсенето на такива камиони, Daimler Truck, Volvo Trucks и Traton планират да създадат и управляват 1700 зарядни станции в Европа в рамките на пет години.
Според BCG глобалните продажби на камиони ще се върнат към нивата от преди коронавируса едва през 2025 г. Компанията очаква обемът на продажби да достигне 3,3 млн. броя през 2030 г. За Европа анализаторите прогнозират 400 000 продажби, от които 32% ще представляват електрически аналози, а 19 на сто – водородни камиони.
В началото на март американското Министерство на енергетиката публикува проучване, според което до 2035 г. цената на средно- и тежкотоварните превозни средства в САЩ ще бъде равна или по-ниска от тази на дизеловите аналози.
До 2030 г. почти половината от тези електрически камиони ще бъдат по-евтини за придобиване и за поддръжка от дизеловите превозни средства, съобщава Electrek.
В същото време енергийното министерство очаква малките камиони да предлагат по-ниски разходи още преди края на това десетилетие.


Румен Радев на Ханука: Да помним поуките от миналото
Мехмед Дикме предрича сблъсък между Борисов и Пеевски
Киселова каза в прав текст кое е съборило кабинета
Ива Митева: ИТН прекрачиха една граница, от която няма връщане назад
Над 20-километрова колона от тирове на границата
Рекордна цена на медта: Идва криза в предлагането точно когато пристига AI бумът
Нещата не вървят добре за Netflix и Елисън в битката им за Warner Bros.
Как Toyota се оказа изключение от тенденцията в Китай
Защо Тайланд и Камбоджа продължават да водят една и съща война
Украйна предлага да се откаже от исканията си за членство в НАТО
Нов радар за 230 000 евро всява ужас сред шофьорите
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Сбогувахме се с тези коли през 2025
Плюсове и минуси на газовата уредба при дизеловите двигатели
Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
Мехмед Дикме: Предстои сблъсък между Пеевски и Борисов
Разбиха испанска престъпна група, превозвала хашиш с хеликоптери
Доц. Йосиф Аврамов: Банкерите трябва да стоят далеч от политиката
Росен Петров: Нашата обща памет ни превръща в българи
"Властелинът на пръстените" се завръща на големия екран