Европейският съюз (ЕС) е готов да предложи план за преход към превозни средства с нулеви емисии и повишаване на целта за възобновяемата енергия в безпрецедентен тласък за привеждане на своята икономика в съответствие с по-амбициозните климатични цели, съобщава Bloomberg.
Европейската комисия (ЕК) планира да наложи пътна карта за емисиите от сектора на леките автомобили, която ще включва 65% понижение на парниковите газове от 2030 г. и 100-процентен спад на емисиите от 2035 г. в сравнение с тазгодишните нива, показва документ на ЕС, видян от Bloomberg.
По-строгите стандарти за замърсяването ще бъдат допълнени от правила, които ще задължат правителствата на страните в блока да укрепят и разширят зарядната инфраструктура за електромобили.
Зеленият преход в транспорта ще бъде част от поредица от мерки за въвеждане на по-строги климатични цели до 2030 г. за намаляване на парниковите газове с поне 55% спрямо нивата от 1990 г. Пакетът от мерки, който ще бъде представен на 14 юли, ще включва и предложение за увеличаване на дела на енергията, която блокът получава от възобновяемите енергийни източници (ВЕИ), на 40% от сегашните 32% до края на това десетилетие.
Европа иска да оглави глобалната борба срещу изменението на климата, за да се превърне в първия въглеродо неутрален континент до 2050 г., следвайки своята Зелена сделка. За да постигне целта, ЕС ще трябва да преразгледа всеки аспект на своята икономика, като намаляването на парниковите газове в транспорта и промишлеността остават най-големите предизвикателства.
Следващата седмица от Брюксел ще предложат укрепване и разширяване на пазара за въглеродни емисии, преразглеждане на правилата за данъчно облагане на енергията, за да се обезсърчи използването на изкопаеми горива, и налагане на климатичен данък върху някои въглеродо интензивни стоки, внесени в региона.
Пакетът „Адаптиране към цел 55“ (Fit for 55) ще включва и по-амбициозни климатични цели за държавите членки в области, които не са обхванати от пазара на въглерод.
Ревизираният закон за възобновяемата енергия ще постави цели при използването на устойчиви горива в транспорта, отоплението и охлаждането, сградите и промишлеността. За да се подпомогне масовото въвеждане на електрическите превозни средства, регламентът за алтернативните горива ще изисква от държавите членки да гарантират, че зарядните станции за електромобили са инсталирани на всеки 60 километра по основните пътища.
В същото време водородните станции трябва да са изградени на всеки 150 километра.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Служители на американски ресторант използваха ChatGPT, за да...инсценират обир
Зодиите, които остават спокойни в кризисни ситуации
Европейският Eurofighter може скоро да лети за Бангладеш
Забравете крайната десница: Младите искат "Съединени европейски щати"