Сътрудничеството между Foxconn и китайския стартъп Byton в сферата на електрическите превозни средства е преустановено поради влошаването на финансовото състояние на втората компания, което бележи неуспех за амбициозните цели на тайванския производител на iPhone по отношение на автомобилната индустрия, съобщава Nikkei Asia.
Foxconn обяви през януари, че ще помогне на Byton да стартира масовото производство на своя първи електромобил до първото тримесечие на 2022 г. Редица източници, запознати с темата, заявиха, че проектът е спрян след по-малко от шест месеца от обявяването му, посочвайки, че тайванският разработчик е изместил фокуса си върху други текущи проекти за електрически коли като съвместното му предприятие с тайландската петролна и газова компания PTT.
„Проектът (с Byton) все още не е официално прекратен, но в момента е много трудно да се продължи”, изтъкват източниците пред Nikkei.
Няколко служители на Foxconn все още са ситуирани във фабриката на Byton, добавя друг източник, но „по принцип те приключват нещата и се подготвят за края“, добавя той.
Някои служители от по-високо ниво, участващи в проекта, са напуснали Foxconn.
"Фокусът на Foxconn се измести от Byton", подчертават източниците.
Проблемите на Byton с дълга и сложната структура от акционери, в която влизат и местните китайски власти, създават повече трудности, отколкото е очаквал Foxconn, посочват други източници.
През юли Bloomberg съобщи, че сътрудничеството между двете компании е застрашено, след като един от най-големите кредитори на Byton пое контрол върху стартъпа, което е принудило Foxconn да изтегли част от персонала си от проекта.
Прекратяването на сътрудничеството помрачава плановете на Foxconn, тъй като тайванският концерн се опитва да пробие в бизнеса с електромобили. Съвместният проект беше ръководен директно от председателя на Foxconn Юн Лю, който си е поставил за цел да насочи компанията, основен подизпълнител на Apple за iPhone, към нови области на растеж, за да компенсира забавянето в индустрията на смартфоните.
Лю, който пое председателския пост от основателя на Foxconn Тери Гу преди две години, обеща да реализира проекти, свързани с електрическата мобилност до 2025 г.
Междувременно Byton може допълнително да забави търговската реализация на своя първи електромобил без подкрепата на Foxconn. Основаният през 2017 г. от двама бивши мениджъри на BMW стартъп беше представян в медиите като един от „четирите дракона“ на китайската индустрия за електрическа мобилност, наред с Xpeng Motors, Nio и Li Auto, които, за разлика от Byton, вече пуснаха на пазара електрически коли.


Хванаха за ден 21 шофьори с алкохол или наркотици
Румен Радев приема още две партии утре
"ДПС-НН": Охраната на Пеевски е от четирима служители на НСО, автомобилът е на партията
Хороскоп за 18 декември 2025
АГ-Варна получи дарение за отделението по неонатология
Продажбите на Tesla в Калифорния може да секнат заради маркетинга на Autopilot
Santander: Спадът на британската инфлация не е случайност
Пазаруването в TikTok на живо продължава да расте
Кочуговиндан очаква следващото понижение от Фед през втората половина на 2026, част 2
Кочуговиндан очаква следващото понижение от Фед през втората половина на 2026, част 1
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Нов картел разтърси автомобилната индустрия в Европа
Вучич иска информация от Русия за смъртта на представител на сръбска компания
Ник Райнър може да получи смъртна присъда за убийството на родителите си
Михайлов: Ще има достатъчно българско свинско за празниците
Хакери откраднаха данни на потребители от сайта за еротика "Порнхъб"
Денят започва с мъгли утре, към обяд слънцето ще се покаже