Целта на Германия да разполага с 15 милиона електрически превозни средства по своите пътища до 2030 г. вече включва и хибридни автомобили, заяви транспортният министър на страната Фолкер Висинг пред Handelsblatt. С това той се оттегля от обещанието, представено в коалиционното споразумение, за зачитане само на изцяло електрическите превозни средства.
"Искаме превозни средства с електрическо задвижване. Разбира се, хибридите също ще имат принос тук", изтъква Висинг.
В коалиционното споразумение, публикувано през ноември, се посочва, че новото правителство възнамерява да се насочи към „поне 15 милиона напълно електрически пътнически превозни средства през 2030 г.“.
Това беше стъпка напред спрямо целта на предишната администрация за 14 милиона електрифицирани превозни средства, от които поне 10 милиона трябваше да са изцяло електрически.
Хибридните превозни средства, разглеждани от някои като преходен пазарен участник, докато компаниите и правителствата изграждат зарядна инфраструктура, бяха разкритикувани от екологичните групи, които посочват, че тези автомобили са поне толкова вредни, колкото техните конвенционални аналози.
Към момента около половината от всички електрически коли по германските пътища са хибриди, изтъква германският автомобилен регулатор KBA.
„Постигнахме ясна цел в коалиционното споразумение за най-малко 15 милиона изцяло електрически пътнически превозни средства до 2030 г.“, коментира пред Ройтерс депутатът от Зелените и експерт по транспортната политика Щефан Гелбхаар, добавяйки, че това е от решаващо значение за намаляването на емисиите на парникови газове в страната. „Уверен съм, че министърът на транспорта Фолкер Висинг ще постигне ясен и бърз напредък в това отношение“, добавя Гелбхаар.
В същото време Висинг подбра внимателно думите си пред Handelsblatt относно евентуалното участие на синтетичните горива в трансформацията на автомобилния сектор. Това е политика, която неговата партия подкрепа, но среща отпор в лицето на нейните коалиционни партньори.
Синтетичните горива, направени чрез комбиниране на водород с въглероден диоксид, извлечен от атмосферата, осигуряват екологичен начин за захранване на автомобили с двигатели с вътрешно горене - но производството им е скъпо и изисква големи количества възобновяема енергия, за да ги направи въглеродно неутрални.
В интервю за Der Spiegel миналата седмица Висинг сподели, че синтетичните горива не са достатъчно изобилни и затова трябва да се използват само за индустрии като корабоплаването и авиацията.


Кои са седемте най-горещи дестинации в света за 2026-та?
Илон Мъск е първият човек в историята, чието нетно богатство надхвърля 600 млрд. долара
19-годишен българин е загинал на фронта в Украйна
Сушата предизвиква срутвания на земята и отромни дупки в Турция
Тръмп и глобалната „бролигархия“ — сливането на властта, парите и семейните интереси
Китай облекчава митата върху вноса на свинско месо от ЕС в окончателно решение
Европа отменя забраната за двигателите с вътрешно горене
Защо Chase на J.P. Morgan и дигиталните му съперници обожават Германия
„България Еър“ и Летище „Васил Левски“ – София посрещнаха 8-милионния пътник за 2025 година
Българският имотен пазар – добри, лоши и зли практики
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Петте най-големи оръжия за "убийство на самолетоносачи" на Китай
Как Испания поддържа своите фрегати F100 актуални до 2045 г.
Гуинет Полтроу се оплака - съпругът ѝ мрази Коледа
Тръмп ще направи обръщение към нацията утре
Тръмп подписа рекорден брой изпълнителни заповеди през 2025 година