Електрическите превозни средства биха могли да увеличат с около 20% пробега си с новата технология на Hitachi, инсталирана в колелата им, пише Nikkei Asia Review.
Все още не е обявен график за масово производство, но японската компания има за цел да развие системата, обявена в четвъртък, в жизнеспособна задвижваща опция за електрически автомобили.
Създадена чрез съвместното предприятие Honda Motor Hitachi Astemo, новата система с директно задвижване използва мотори, внедрени във всяко колело, инвертор и спирачка. По-простият задвижващ механизъм намалява загубите на енергия с 30% в сравнение с конвенционалните електрически превозни средства.
По този начин се осигурява и повече място за по-големи батерии, които могат да увеличат пробега. Всяко колело може да се управлява независимо, което позволява функции като по-плавно движение при смяна на лентите.
Електрическите превозни средства с двигатели в колелата обикновено са по-тежки от конвенционалните електрически. Въпреки това Hitachi рекламира новата си система като компактна и лека.
Предходните подобни технологии предлагат по-ниска енергийна плътност и заемат цялото пространство вътре в колелото, за да осигурят достатъчно задвижваща сила, което затруднява използването на спирачките и компонентите при окачването. Необходим е и специален канал за охлаждаща течност, който предотвратява появата на повреди по електрозахранването, когато полупроводниците в инвертора влизат в контакт с охлаждащата течност.
Новата технология на Hitachi използва директно охлаждане, при което високоизолационно охлаждащо масло директно охлажда полупроводниците и се насочва към двигателя за охлаждане на бобините.
Други автомобилни играчи, като Nissan Motor Co., също разработват електрически превозни средства с мотори в колелата.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Синът на Нели и Ашанти вече е проходил
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО
22 млн. евро "зелени" средства в израелски оръжейни компании: войната като устойчива инвестиция
Служители на американски ресторант използваха ChatGPT, за да...инсценират обир
Зодиите, които остават спокойни в кризисни ситуации