С настъпването на летните горещини, които натоварват до краен предел електрическата мрежа, Независимият системен оператор на Калифорния, занимаващ се с щатския пазар на електроенергия, предприема драстична стъпка на 16 юни – иска от собствениците на електромобили да зареждат своите превозни средства преди 17:00 ч. или след 22:00 ч., пише Bloomberg.
Автомобилите и камионите, използващи батерии с идеята да подпомогнат борбата срещу изменението на климата, иронично изострят прекъсванията на електрозахранването по време на горещите месеци. За щастие обаче има по-добър вариант от това да издърпате щепсела им.
Лондонският стартъп ev.energy продава софтуерна платформа, която налага контрол върху зареждането на даден електромобил. Включете вашия Tesla в 17:30 ч. в горещ летен ден и системата няма да започне да го зарежда до 2 ч. през нощта.
Системата на ev.energy се свързва с компаниите за комунални услуги, електроразпределителните дружества и мрежовите оператори, за да прогнозира търсенето и да определи подходящия момент за зареждане на своята мрежа от около 20 хил. превозни средства. Приложението намалява въглеродните емисии, свързани с процеса по зареждане на превозните средства, с 20%.
„Знам, че това е клише, но (приложението) е печалба за клиента, печалба за компаниите за комунални услуги и печалба за нас“, казва съоснователят и главен изпълнителен директор на стартъпа Ник Уоли. „И не забравяйте голямата цел - да получим по-бърза декарбонизация на транспорта и електрическата мрежа“, добавя той.
Системата, която дава приоритет на зареждането, когато в мрежата постъпва повече енергия от вятърни и соларни мощности, ще отчита и домашните фотоволтаици.
За три години ev.energy е подписала споразумения с 16 енергийни компании в Австралия, Европа и САЩ, като същевременно лицензира своя софтуер за компании, които произвеждат автомобили и хардуер за зареждане на превозни средства.
Основното предизвикателство пред стартъпа е да се наложи при комуналните дружества. Много от тези компании намират за по-лесно да моделират и обслужват търсенето на енергия, когато потреблението е достатъчно статично.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Задържаха над 180 000 къса нелегални цигари край "Дунав мост 2"
Синът на Нели и Ашанти вече е проходил
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО
22 млн. евро "зелени" средства в израелски оръжейни компании: войната като устойчива инвестиция
Служители на американски ресторант използваха ChatGPT, за да...инсценират обир
преди 4 години Автомобилите и камионите, използващи батерии с идеята да подпомогнат борбата срещу изменението на климата, иронично изострят прекъсванията на електрозахранването по време на горещите месеци.No comment! отговор Сигнализирай за неуместен коментар