Плановете на германския автомобилен концерн Volkswagen Group да пусне в продажба малки изцяло електрически автомобили в рамките на своите марки VW, Skoda и Seat, започват да приемат конкретна форма.
Първият малък електормобил на най-големия автомобилен производител в Европа се очаква да бъде реализиран чрез Skoda под името Skoda Elroq. Пазарната реализация на автомобила се очаква в средата на 2024 г.
Моделът ще бъде позициониран под Enyaq, единственият изцяло електрически автомобил на Skoda, който се продава в момента.
Очаква се едноименната марка VW да прибави още два електромобила – кросоувъра ID.1 през 2025 г. и малкия хечбек ID.2 през 2027 г. Те ще допълнят дебютиралите ID.4 и ID.3.
В същото време Seat ще пусне Acandra в началото на 2025 г. Служители споделят, че това ще бъде спортен хечбек, насочен към младите купувачи в градовете и предградията.
Очаква се цената на всички малки електромобили на VW да започва от 19 000 евро.
VW предоставя на Skoda, която се фокусира върху по-евтините модели, отговорността за разработването на електрическите автомобили. Очаква се малките електрически варианти да заменят конвенционалните модели като VW Polo, Skoda Fabia и Seat Ibiza.
Марката VW заяви, че ще спре да продава автомобили с двигатели с вътрешно горене в Европа до 2035 г.
Въпреки че Skoda е чешка компания, производството на малките електромобили ще бъде позиционирано в Испания, в съоръженията на Seat и VW.
Автомобилите на VW, Skoda и Seat ще бъдат базирани на съкратена версия на архитектурата MEB, предназначена само на електрически превозни средства на германската група. Платформата в момента се използва при VW ID.4, ID.3, Skoda Enyaq, както и за Audi Q4 e-tron и Cupra Born.
Те ще получат мощна операционна система, която ще предлага функции, които досега са били налични само в премиум автомобилите на VW Group.
Понастоящем нито една марка под чадъра на VW Group не разполага с модел на батерии в сегмента на малките автомобили. При мини колите групата вече продава изцяло електрически версии на VW Up, Skoda Citigo и Seat Mii,.
Сегментът на малките автомобили постепенно се електрифицира, тъй като автомобилните производители се сблъскват със затруднения при продажбите на малки автомобили с двигатели с вътрешно горене поради покачващите се разходи за добавяне на технологии, за да могат превозните средства да отговарят на по-строгите правила на Европейския съюз за емисиите.


Румен Радев приема още две партии утре
"ДПС-НН": Охраната на Пеевски е от четирима служители на НСО, автомобилът е на партията
Хороскоп за 18 декември 2025
АГ-Варна получи дарение за отделението по неонатология
11 са камерите, поставени в тоалетните на 138 СУ
САЩ и Европа са губещи в Африка, Китай и Русия засилват влиянието си
TotalEnergies не се интересува от активите на Лукойл
TotalEnergies: Диверсификацията е най-важната поука от руската история
TotalEnergies: Силно сме ангажирани със САЩ
TotalEnergies: Газ и ВЕИ ни трябва да центровете за данни
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Нов картел разтърси автомобилната индустрия в Европа
Денят започва с мъгли утре, към обяд слънцето ще се покаже
Окончателно: НС прие удължителния бюджет
Издадоха червена бюлетина на заподозрения за изчезването на 25 кг злато и 55 кг сребро от съд в Истанбул