Звеното на германската група Daimler AG за луксозни превозни средства Mercedes-Benz очаква продажбите да се стабилизират до края на годината и запазва целта си за двуцифрена възвръщаемост въпреки прекъсванията при доставките на полупроводници.
Въпреки че проблемите при предлагането на чипове се изострят от скорошните затваряния на фабрики в Малайзия, търсенето на луксозни автомобили с марка Mercedes остава силно в Китай, Европа и Северна Америка, изтъква финансовият директор на Daimler Харалд Вилхелм в интервю за Bloomberg.
„В момента очакваме нормализиране на обема на продажбите през четвъртото тримесечие, вероятно до нивото от първото или второто тримесечие, но все пак далеч под това, което бяхме планирали“, казва Вилхелм.
Звеното все още се стреми към марж на оперативната печалба между 10% и 12% за 2021 г.
Главният изпълнителен директор на групата Ола Калениус предупреди по-рано този месец, че недостигът на чипове може да предизвика значителен спад в продажбите през текущото тримесечие и заяви, че проблемите с доставките няма да бъдат решени напълно през следващата година.
Освен че кризата успя да наруши производствените операции в глобален план, тя принуди автомобилните концерни да дадат приоритет на производството на своите модели с най-голям марж, което помага на Mercedes да повиши своята рентабилност до нива, които не са наблюдавани от години.
Daimler
Германският производител се стреми да запази сегашното ниво на рентабилност, въпреки че някои разходи трябва да бъдат овладени, когато пандемията отмине, изтъква Вилхелм.
„Скорошните резултати показват, че постигнахме напредък в понижаването на бариерата пред рентабилността“, подчертава финансовият директор. „Имаме твърдото намерение да запазим фокуса си върху дисциплината при разходите и да докажем, че можем да поддържаме настоящото ниво на марж", добавя той.
Поддържането на силна рентабилност би съкратило дългия път към постигане на тресната преоценка на акциите на Daimler, което може да бъде подкрепено и от планираното отделяне на Daimler Truck, звеното на групата за тежкотоварни превозни средства, по-късно тази година.
Очаква се инвеститорите да гласуват отделянето на събрание на акционерите на 1 октомври.
По-рано тази година Daimler заяви, че Mercedes ще запази 35-процентен дял в звеното за камиони.
„Настоящата оценка все още не отразява напълно потенциала на компанията, но тя трябва да се подобри, след отделното листване на бизнеса с камиони бъде финализирано през декември“, посочва Вилхелм.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Хайди Клум и 20-годишният ѝ син от Сийл - Хенри - красят корицата на модно списание
Ето как Тейлър Суифт отпразнува своя 36-и рожден ден
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан
Задържаха над 180 000 къса нелегални цигари край "Дунав мост 2"