Звеното на германската автомобилна група Daimler AG за производство на премиум автомобили Mercedes-Benz дава допълнителен тласък на своите амбиции да електрифицира продуктовата си гама, защитавайки по този начин позицията си на най-продаваната марка луксозни превозни средства в света, пише Bloomberg.
Преходът от автомобилни с двигатели с вътрешно горене към електрически превозни средства набира скорост, особено в сегмента на луксозните коли, заяви главният изпълнителен директор на Daimler Ола Калениус.
„Приближаваме се към повратната точка и ще бъдем готови, когато пазарите преминат изцяло към електричеството“, изтъква Калениус.
Очаква се автомобилният производител да обяви планове за въвеждане на нови платформи за допълнителни електрически модели, както и собствена софтуерна операционна система през 2024 г.
След години на критики по адрес на Mercedes за това, че бави старта на електрификацията, концернът се включи в глобалната надпревара с пазарната реализация на своя EQS, електрическата версия на S-Class, по-рано тази година. Седанът спечели овациите на анализаторите, превръщайки се в достоен конкурент на продуктите на Tesla Inc.
Daimler
През следващата година Mercedes ще представи осем напълно електрически автомобила, които ще започне да произвежда в своите фабрики на три континента. Компанията ще прибави към EQS модели, включително компактния EQA, и планира да представи електрическата версия на своя най-продаван седан E-Class на автомобилното изложение в Мюнхен през септември.
От Mercedes очакват плъгин хибридите и изцяло електрическите автомобили да представляват над 50% от глобалните продажби до 2030 г. До 2039 г. компанията има за цел да електрифицира напълно своите продукти.
Daimler повтори в сряда, че се очаква Mercedes да бъде по-рентабилен през 2021 г., отколкото в предишни години, благодарение на голямото търсене и популярността на моделите с висок марж, които се произвеждат с приоритет по време на глобалния недостиг на полупроводници.
Концернът прогнозира годишна възвръщаемост на продажбите при звеното за леки и лекотоварни автомобили между 10% и 12% въпреки големите инвестиции в електрификацията и други технологии на бъдещето.
Компанията предупреди по-рано тази седмица, че покачването на цените на суровините може да се засили през втората половина на годината, като не е сигурно, че Mercedes ще успее да компенсира това със същото ниво на повишаване на ефективността.
Daimler планира да отдели своето звено за тежкотоварни превозни средства до края на годината, като по този начин иска да се конкурира по-успешно с другите конкуренти в сегмента.


Навършват се 181 от рождението на капитан Петко войвода
Честваме паметта на свети мъченик Севастиан и св. Модест
ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Розенбърг от Blackrock: Пазарите реагираха на данните за безработицата
ЕС иска правила "Купувай европейско" за заема на руски активи за Украйна
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Българка развя трибагреника на Южния полюс
САЩ ликвидираха четирима души при нов удар по лодка на наркотрафиканти
Заради агресията на САЩ: Венецуела поиска извънредно заседание на Съвета за сигурност на ООН
Сенатът на САЩ утвърди за шеф на НАСА милиардера Айзъкман