Германската автомобилна компания Mercedes-Benz AG очаква да разполага с фабрики, произвеждащи изключително електрически превозни средства до втората половина на десетилетието, като заяви, че не планира да строи нови заводи, насочени към изграждането на електромобили. Вместо това концернът ще поддържа гъвкави наличните производствени линии в съответствие с търсенето на пазара, съобщава Ройтерс.
Mercedes планира да преоборудва част от производствените линии във фабриките си за изграждане на електромобили по-рано от първоначалните прогнози, споделя директорът по производството Йорг Бюрцер в интервю за Ройтерс.
„Изграждането на изцяло нова фабрика за електрически превозни средства отнема време. Възприехме друг подход“, признава той. „Със сигурност ще разполагаме с линии, произвеждащи само електрически превозни средства през следващите няколко години... Също така искаме да преоборудваме цели фабрики за производство на електромобили, като това ще се случи през втората половина на десетилетието“, добавя Бюрцер.
Mercedes ще стартира производството на своя електрически модел EQE, представен миналия септември на изложението IAA Mobility, в Бремен по-късно тази година, след което автомобилът ще започне да се изгражда в Китай и САЩ.
Компанията разчита на модела, електрическа адаптация на конвенционалния E-Class, който ще предлага пробег с едно зареждане от 660 км, за да стимулира продажбите на своите електромобили, докато пренасочва все повече капитал към прехода към по-чиста мобилност.
„С увеличаването на производството на EQE първо в Бремен, а по-късно и в Пекин, ние навлизаме в сегмент, в който можем да доставяме при много по-големи обеми“, изтъква Бюрцер.
Само 2,3% от продажбите на леки коли на Mercedes-Benz през миналата година представляват изцяло електрически превозни средства, a делът нараства до 11%, ако се включат и плъгин хибридите.
Kомпанията очаква от 2025 г. електрическите и хибридните електрически автомобили да съставляват 50% от продажбите ѝ в глобален план.
Всички съществуващи модели се изграждат във фабрики, произвеждащи и превозни средства с двигатели с вътрешно горене, като батериите се транспортират с влакови композиции от основния завод в Зинделфинген до други фабрики в Германия и Унгария.


Спипаха шофьор да кара на два вида наркотик край Варна
Осъждан за грабеж го направи отново! Удари варненец и му взе чанта с пари и документи
34-годишен задигна 2 бона от варненско казино
Среднощна трагедия край Варна! Мъж загина при пътен инцидент в Аксаково
Част от голям варненски квартал остава без вода днес
Warner Bros. смята да отхвърли офертата на Paramount
Петролът поскъпна след американската блокада на танкери край Венецуела
Мислехте, че търсенето на бензин е достигнало пик през 2019 г.? Опитайте пак
BNEF прогнозира забавяне на глобалния растеж на слънчевата енергия за първи път
Преходът към електрически автомобили се разнищва бавно, после изведнъж
Край на евтините коли от Китай – Пекин иска ново споразумение с Европа
10 дизелови седана, които са по-успешни от бензиновите си аналози
Mercedes показа най-бляскавия Unimog в историята
Официално: ЕС се отказва от забраната на ДВГ през 2035
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
До 50 м е видимостта на магистрала "Тракия“ в Старозагорско
Скандали и шутове в пленарна зала между Радостин Василев и Гюнай Далоолу
Саркози продаде за дни над 100 000 от книгата си за затвора
Пеевски с Музей на сглобката в НС: Управлявахме заедно с тях СНИМКИ
МОН след скандала с камери в тоалетни: Срещу директора има сигнали само за учебния процес