Американският производител на електрически превозни средства Nikola Corp. обяви дългосрочно споразумение с Proterra Inc. за доставка на батерии. По този начин концернът се сдобива с втори източник на критичните компоненти за изграждането на своите тежкотоварни превозни средства, пише Bloomberg.
Базираната в Бърлингейм, Калифорния, Proterra ще започне да доставя прототипни системи на Nikola през следващото тримесечие, като производството на камиони, използващи батериите на разработчика, ще стартира през четвъртото тримесечие на тази година, заявиха компаниите.
Технологията ще се използва и за електрически камиони с водородни горивни клетки, чието производство трябва да започне през втората половина на 2023 г.
Споразумението укрепва веригата на доставки на Nikola, която се сблъска с редица предизвикателства по пътя си към стартиране на производството на камиони с батерии и водородни горивни клетки. Базираната във Финикс компания преди това се договори с Romeo Power Inc. за доставка на батерии.
През ноември миналата година стана ясно, че Nikola е започнала дискусии за постигане на споразумение с американските регулатори, според които компанията ще плати неустойка от 125 милиона долара. Това доближава концерна с една стъпка по-близо до приключване на разследването, което хвърля сянка върху опитите му да започне търговско производство.
Nikola вероятно ще плати глобата на вноски, като окончателната сделка подлежи на по-нататъшни преговори с Комисията по ценните книжа и борсите (SEC), заяви компанията в четвъртък по време на представянето на своя тримесечен отчет.


Тръмп и глобалната „бролигархия“ — сливането на властта, парите и семейните интереси
Украйна издирва Филип Киркоров, а той заяви: Всички знаят къде да ме намерят
Асоциацията на банките със съвети за преминаването към евро
Желязков в Хелзинки: Сигурността на Източния фланг трябва да бъде повишена
Много е вероятно да имаме кална Коледа без сняг
Българският имотен пазар – добри, лоши и зли практики
Как ASML оформиха индустрията на AI чиповете
Нямате нужда от казино, имате Нюйоркската фондова борса
Шефчович за глобите и регулациите за компании от САЩ
Шефчович: Със САЩ преговаряме на ниво екипи
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Коледната картичка на йорданското кралско семейство впечатли с перфектен стил
Мъск стана първият в историята с богатство от над $600 млрд.
Кристен Стюарт издаде какво най-много харесва у съпругата си
преди 3 години По принцип си прав, но Тесла правят същите мизерии - облякоха човек в костюм и го представиха за робот. Странно защо подобни статии, у нас не се отразяват. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Тия са измамници. Още не са произвели нито едно превозно средство...Не им правете реклама. Събраха парите на наивниците и пускаха камион по стръмно уж е на собствен ход. отговор Сигнализирай за неуместен коментар