Шведският производител на батерии за електромобили Northvolt AB и енергийната компания Galp Energia SGPS SA планират да разработят завод за обработка на литий в Португалия, с което ще се стремят да отговорят на нарастващото търсене на този метал по отношение на електрическата мобилност в Европа, съобщава Bloomberg.
Компаниите заявиха, че ще създадат съвместно предприятие с цел да изградят съоръжение с годишен производствен капацитет от 35 хил. метрични тона литиев хидроксид, които ще покрият търсенето на 700 хил. електромобила.
Northvolt ще използва половината от това количество за производство на батерии.
Изграждането на фабриката, която според двете дружества ще бъде най-голямото подобно съоръжение в Европа, може да струва 700 млн. евро и да създаде 1500 нови работни места.
Предприятието ще помогне на Европа да се утвърди като основен играч в индустрията на ключови материали и суровини за електромобилите, но и ще даде възможност за поставяне на нов стандарт за устойчивост при снабдяването със суровини, изтъква Паоло Черути, съосновател на Northvolt.
Въпреки че компаниите все още не са взели окончателно решение за точното местоположение на фабриката и цялостната инвестиция, те се стремят да реализират проекта през 2026 г.
Предприятието, наречено Aurora, също ще проучва други възможности по веригата на стойност, изтъкат фирмите.
Базираната в Лисабон Galp заяви през юни, че разглежда възможности за преработка на литий и през януари подписа споразумение със Savannah Resources за проучване на литиево находище в Северна Португалия.
Northvolt е основана през 2016 г. от бивши мениджъри на Tesla Inc. и вече разполага с редица доходоносни сделки за доставка на батерии с европейски автомобилни гиганти като Volkswagen AG и BMW AG.
По-рано този месец стана ясно, че Volvo Cars и Northvolt ще вложат 30 млрд. крони (3,3 млрд. долара) за производството на батерии за електрически превозни средства в Европа. Двете компании обявиха, че ще създадат изследователски център в Гьотеборг, Швеция, през следващата година, който ще поддържа "няколкостотин" работни места. Производителите ще определят конкретно място за тяхната фабрика за батерии в региона в началото на 2022 г.
През юни Northvolt успя да набере 2,75 млрд. долара в най-големия си кръг на финансиране досега, за да подкрепи своите планове за разширяване на производствения си капацитет и запазване на лидерската си позиция в процъфтяващата индустрия на батериите за електромобили в Европа.
Компанията си поставя за цел да надвие големи азиатски играчи като Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) и LG Chem и се стреми да увеличи своя пазарен дял в Европа до 25% през 2030 г.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
ЕС иска правила "Купувай европейско" за заема на руски активи за Украйна
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Жертви и ранени в Ростов след украински удар по танкер
7 ритуала за съживяване на любовта
Може ли някой да спре популистката десница в Европа?
Хайди Клум и 20-годишният ѝ син от Сийл - Хенри - красят корицата на модно списание
Ето как Тейлър Суифт отпразнува своя 36-и рожден ден