Всеки нов модел на френската автомобилна марка Peugeot, пуснат в продажба в Европа до 2030 г., ще бъде изцяло електрически, заяви главният изпълнителен директор на звеното на Stellantis Линда Джаксън, докато компанията майка се подготвя да загърби двигателите с вътрешно горене.
На глобално ниво Peugeot ще продължи да предлага и конвенционални модели, посочи Джаксън, цитирана от Automotive News Europe.
„Тъй като преминаваме към новите платформи на Stellantis - STLA Small, Medium и Large до 2030 г., планираме всички наши модели в Европа да бъдат електрически“, заяви Джаксън. „Но все пак трябва да се уверя, че поддържам гамата с двигатели с вътрешно горене за нашите международни клиенти“, добавя тя.
Решението на марката изпреварва с пет години крайния срок за премахване на двигателите с вътрешно горене, наложен от Европейския съюз (ЕС). Редица автомобилни производители вече обявиха, че ще електрифицират своето продуктово портфолио за Стария континент преди 2035 г.
Други марки от групата на Stellantis вече посочиха кога ще премахнат конвенционалните модели, включително DS (2026), Alfa Romeo (2027) и Opel/Vauxhall (2028).
Главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес заяви, че компанията иска да увеличи дела на автомобили, отделящи ниски или никакви емисии на 70% в Европа и над 40% в САЩ до 2030 г.
Четири платформи за електромобили
В някакъв момент в средата на това десетилетие Stellantis ще започне да сглобява всички модели на четири платформи, фокусирани върху електромобилите - STLA Small, Medium, Large и Frame, като последната е предназначена за тежкотоварни превозни средства.
Тези платформи са проектирани около изцяло електрически задвижвания, но все пак ще имат възможност да послужат като база за автомобили, използващи бензин или дизел за пазари или сегменти, където скоростта на прехода е значително по-бавна.
Настоящата гама на Peugeot е 70 процента електрифицирана, състояща се от изцяло електрически или плъгин хибридни коли. Това включва най-популярните ѝ модели - малкия SUV 2008, електрическата версия 208, компактният SUV 3008, плъгин хибрида 308, както и всички търговски и пътнически микробуси.
Единствените конвенционални модели в гамата са Peugeot 108 и 5008.
До 2024 г. цялото портфолио ще бъде електрифицирано, изтъкна Джаксън. Следващият голям пазарен дебют ще бъде за следващото поколение 3008, което ще бъде изградено в напълно електрическа версия във фабриката на Stellantis в Сошо, Източна Франция.
Джаксън заяви, че около 20% от продажбите на 208 представляват изцяло електрически версии, което надминава първоначалните прогнози от 10 до 15 процента. Продажбите на e-2008 са малко по-ниски.


Навършват се 181 от рождението на капитан Петко войвода
Честваме паметта на свети мъченик Севастиан и св. Модест
ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Розенбърг от Blackrock: Пазарите реагираха на данните за безработицата
ЕС иска правила "Купувай европейско" за заема на руски активи за Украйна
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Българка развя трибагреника на Южния полюс
САЩ ликвидираха четирима души при нов удар по лодка на наркотрафиканти
Заради агресията на САЩ: Венецуела поиска извънредно заседание на Съвета за сигурност на ООН
Сенатът на САЩ утвърди за шеф на НАСА милиардера Айзъкман