Производителят на електрически автомобили Polestar, управляван от Volvo Car и собственика му Geely Holding Group, се е договорил да стане публична компания чрез сливане с Gores Guggenheim – дружество, специално създадено за сливането, съобщава Bloomberg.
Сделката оценява компанията на 20 млрд. долара, заяви Polestar в понеделник. Споразумението ще донесе кеш на стойност около 800 млн. долара от Gores Guggenheim и 250 млн. долара от институционални инвеститори.
Базираната в Гьотеборг, Швеция, Polestar е конкурент на Tesla и производителя на електрически автомобили Lucid Motors. Производството на Polestar 2, който е вторият автомобил на компанията и първият изцяло електрически, започна през март в завода на Geely в Луцяо, Китай. През юни компанията обяви, че SUV автомобилът Polestar 3 ще бъде произвеждан в Риджвил, Южна Каролина, в завод, открит от Volvo Cars през 2018 г.
Gores Guggenheim, управлявана от председателя Алек Гор и главният изпълнителен директор Марк Стоун, е спонсорирана от филиали на Gores Group и Guggenheim Capital. Тя привлече 800 млн. долара при първичното си публично предлагане през март и очаква да приключи сделката с Polestar през първата половина на следващата година.
Polestar не разкрива точни данни за продажбите, но доставките на Polestar 2, който започна да се продава в САЩ в края на 2020 г., са „хиляди“, а по света - „десетки хиляди“, заяви говорител през юни.
Започвайки с цена от 49 900 долара за версията с два двигателя, Polestar 2 трябва да се бори с данъка от 27% в САЩ, защото се произвежда в Китай. Версията с един двигател на цена от 45 900 долара ще се предлага от тази есен. Цените на Polestar 3 все още не са разкрити, макар че вероятно ще са по-високи, защото автомобилът е по-голям и по-луксозен.


Хванаха за ден 21 шофьори с алкохол или наркотици
Румен Радев приема още две партии утре
"ДПС-НН": Охраната на Пеевски е от четирима служители на НСО, автомобилът е на партията
Хороскоп за 18 декември 2025
АГ-Варна получи дарение за отделението по неонатология
Пазаруването в TikTok на живо продължава да расте
Кочуговиндан очаква следващото понижение от Фед през втората половина на 2026, част 2
Кочуговиндан очаква следващото понижение от Фед през втората половина на 2026, част 1
САЩ и Европа са губещи в Африка, Китай и Русия засилват влиянието си
TotalEnergies не се интересува от активите на Лукойл
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Нов картел разтърси автомобилната индустрия в Европа
Михайлов: Ще има достатъчно българско свинско за празниците
Хакери откраднаха данни на потребители от сайта за еротика "Порнхъб"
Денят започва с мъгли утре, към обяд слънцето ще се покаже
Окончателно: НС прие удължителния бюджет