Японският автоконцерн Mazda Motor Corp., който доскоро смяташе дейността си за неутрална спрямо валутните колебания между йената и долара, сега се радва на известна полза от спада в стойността на японската валута, съобщава Bloomberg, цитирайки представител на ръководството на компанията.
Вместо да заложи на ползите, съпътстващи слабата йена – като повишена конкурентоспособност отвъд граница и ръст на печалбата – през годините Mazda фокусира стратегиите си върху минимизиране на рисковете, които поема при силна йена. Но „както би се очаквало от йената, обезценена до такава степен, дори спрямо долара, условията се променят в посока печалба“, заяви в интервю за Bloomberg управляващият директор Ясухиро Аояма.
Анализаторите очакват по-слабата йена да помогне на японските автомобилни производители да компенсират значителните предизвикателства, пред които са изправени в момента, включително новите коронавирусни огнища в Китай, недостига на части и по-високите разходи. Сред тези производители Mazda и Subaru Corp. - които разчитат до голяма степен на износа - се очаква да отчетат по-голяма полза от други компании, които са преместили големи части от производството си в чужбина.
Тъй като моделите, изнасяни от Япония, особено тези с висок марж, като Mazda CX-5, поскъпват, това ще промени посоката на печалбата, смята Аояма. С изключение на големите ограничения в предлагането, ще има редица възможности за възстановяване чрез постъпленията от валутните курсове, допълва той.
Аояма добавя, че в миналото Япония се е сблъсквала с негативните ефекти от по-силната йена, а сегашните условия „няма да продължават вечно“. В този смисъл е по-безопасно от гледна точка на рентабилността да се разглеждат колебанията при валутните курсове „в зависимост от риска“.
Според Аояма Mazda не се стреми да взема „реактивни“ дългосрочни решения въз основа на текущите колебания при валутните курсове. Местоположенията на фабриките, например, представляват решения, взети въз основа на оценка на различни фактори като рискове на политиката и ефективността, свързани с веригите на доставка.
„Ако йената се понижи, това е плюс, който се дължи на късмета. Това не е нещо, което може да се планира и към което да се стремим“, посочва Аояма.


Росен Желязков депозира оставката на Министерския съвет
Варненският апелативен съд потвърди гаранцията Коцев от 200 000 лв.
Зъболекарят стана лукс: Почти двойно поскъпване на стоматологичните услуги у нас
Арестуваха мъж, обрал супермаркет в центъра на Варна
Откриха пиратки, спрейове, нож и метален бокс в протестиращи снощи във Варна
Chevron: Венецуела има повече петрол и газ от Саудитска Арабия
Chevron: Със стандартизация намалихме разходите
Chevron: AI е на ранен етап на навлизане в индустрията
Цукърбърг насочва средствата към AI модел
САЩ ще започнат да приемат заявления за визи със „Златна карта“, заяви Тръмп
Европа се опита да спре китайците, но в крайна сметка им помогна
Ето го новия най-евтин седан на Nissan
Индустрията навлиза в нова ера на еднакви модели от водещи марки
Нов проблем пред електромобилите – цените на кобалта са скочили със 100%
Какви са слабите места на дизеловия Mercedes-Benz OM651
Българи измамиха китайска фирма с фалшиви чипове
Коалиция ПП-ДБ поиска оставката на кмета на Пловдив
"Има такъв народ" след оставката: Длъжни сме се съобразим с хората
Костадинов призова за преосноваване на държавата