Екологичният принос на електромобилите все още се оспорва. Тези превозни средства със сигурност не отделят емисии на въглероден диоксид, докато са в движение, но техните критици посочват, че производството им замърсява околната среда повече, отколкото конвенционалните автомобили.
Пионерът при електромобилите, американският концерн Tesla Inc., естествено, вижда нещата по друг начин. В своя доклад за устойчивост за 2020 г. компанията пише, че Model 3 ще премахне т.нар. въглеродна раница, след като бъдат изминати 8600 километра с електромобила, пише Automobilwoche.
Взимайки под внимание това, става ясно, че водачите на електрически автомобили Tesla са спестили до момента 5 млн. тона въглеродни емисии.
Tesla се стреми да продължи да подобрява своята екологична ефективност. Батериите, използвани в електромобилите ѝ, са проектирани да разполагат с по-дълъг експлоатационен живот, което премахва нуждата от тяхната смяна дори при Model S, която е на пазара вече девета година.
Наскоро един влогър от YouTube тества своя 8-годишен Model S след изминати 230 000 километра. Електромобилът предложи пробег с едно зареждане от 350 километра, с 14 на сто по-малко, отколкото при покупката му.
В бъдеще батериите ще се рециклират посредством затворен цикъл, като 92% от суровините, които са използвани за тяхното създаване, ще бъдат възстановявани.
Друг важен момент относно екологичните характеристики на електромобилите е сигурността. Спорната система за подпомагане на водача Autopilot предотвратява много инциденти. Преди всичко тя обаче е критикувана заради подвеждането на шофьорите относно нейните функции. Зад редица инциденти с електромобили стои убеждението на потребителите, че въпросната система позволява автономно шофиране без намесата на човека.
През май влиятелното списание Consumer Report обяви, че е променило статуса на Model 3 заради отказа на Tesla да използва радарната технология за своята система за подпомагане на шофьора Autopilot, разчитайки вече единствено на камерите. Списанието признава, че оценката му за Model 3 е спаднала с три пункта от 75, но все пак е достатъчно висока, за да може електромобилът да запази статуса „препоръчан“.
В същото време остава и въпросът с възпламеняването на батериите. Броят на тези инциденти с автомобили на Tesla засега остава малък – вероятността от пожар в конвенционален автомобил е единадесет пъти по-голяма, отколкото в електрическо превозно средство.
Tesla все пак продължава да работи за подобряването на химичния състав на използваните от нея батерии, за да намали допълнително риска от възпламеняване.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Синът на Нели и Ашанти вече е проходил
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО
22 млн. евро "зелени" средства в израелски оръжейни компании: войната като устойчива инвестиция
Служители на американски ресторант използваха ChatGPT, за да...инсценират обир
Зодиите, които остават спокойни в кризисни ситуации