Ангажиментът на Китай да изгради процъфтяващ пазар за автомобили втора употреба почти от нулата, бавно започва да жъне успех, включително в сегмента на електрическите превозни средства.
Продажбите на употребявани автомобили в страната скочиха с 30% през първите десет месеца на тази година и се очаква да достигнат 17 милиона броя за цялата 2021 г., според Китайската асоциация на автомобилните дилъри (CADA).
Търговията с употребявани електрически и хибридни модели нарасна до 47 хил. броя през миналата година. Въпреки че това все още е сравнително малък обем, той е почти двойно по голям спрямо данните за 2017 г., като се очаква да продължи да расте бързо заедно с навлизането на електромобилите на най-големия автомобилен пазар в света.
Нарастващият интерес към сектора можеше да се види (и усети) по време на конференцията на CADA в Хакоу по-рано този месец.
Дори с повече от 270 милиона превозни средства в обращение, Китай отдавна изостава от развитите пазари при търговията с употребявани автомобили. Годишните продажби на употребявани модели достигат малко над половината от обема на превозните средства, току-що излезли от фабриките. Това е огромна разлика спрямо страни като САЩ и Германия, където покупките на употребявани автомобили обикновено са двойно по-големи от тези при новите коли.
Има две основни причини за ситуацията в Китай. Автомобилният пазар все още се развива, като проучване на McKinsey & Co. показа, че само 173 на всеки 1000 души притежават превозно средство, в сравнение с 837 в САЩ. Съществува и т.нар. културен фактор – покупката на нова кола в Китай представлява индикатор за социален статус.
Тези бариери обаче бързо избледняват. Потребителите все повече възприемат философията да инвестират по-малко пари в превозно средство втора употреба.
Властите стимулират развитието на пазара. Пекин намали данъците за търговците на употребявани автомобили и тази година премахна пречките около продажбата на превозно средство извън населеното място, в което е регистрирано.
На своята конференция в Хайкоу CADA представи инструмент, който ще помага на дилърите да оценят точно електрическите модели втора употреба. Повече от две трети от изтъргуваните коли са били използвани по-малко от три години, като най-популярният ценови диапазон е между 100 000 юана (15 720 долара) и 150 000 юана.
Продуктите на Li Auto с удължен пробег запазват най-добро качество след една година употреба, следвани от моделите на Nio и тези на Tesla.
Model 3 на Tesla и P7 на Xpeng са най-популярните употребявани автомобили сред превозните средства среден размер.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
ЕС иска правила "Купувай европейско" за заема на руски активи за Украйна
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Изумителен руски вратар спаси 4 дузпи и донесе титла на ПСЖ
Жертви и ранени в Ростов след украински удар по танкер
7 ритуала за съживяване на любовта
Може ли някой да спре популистката десница в Европа?
Хайди Клум и 20-годишният ѝ син от Сийл - Хенри - красят корицата на модно списание