Японският технологичен гигант Sony Group вероятно ще добави нови партньори към своя проект за електрически превозни средства, които ще му помогнат да изгради бизнес за мобилност за трансформиране на автомобилите от транспортни машини в места за забавление, посочва пред Ройтерс мениджър на компанията, отговарящ за електромобилните разработки.
Започналият преход към електрическа мобилност, където превозните средства са по-лесни за производство заради по-малкото на брой компоненти от конвенционалните коли, позволява присъединяването на нови участници в производството. В същото време се очаква автономното шофиране и 5G свързаността да трансформират автомобилната индустрия, като превърнат автомобилите в мобилни платформи за информационни и развлекателни услуги.
„Виждаме риска от игнориране на електромобилите, които представляват по-голямо предизвикателство от вече приетото”, изтъква Изуми Каваниши, мениджър, отговарящ за новия бизнес на японската компания Sony Mobility.
Сегашната трансформация при автомобилите напомня начина, по който информационните технологии се промениха чрез смартфоните, добавя той.
Когато обяви създаването на мобинлото звено на Sony по време на технологичното изложение CES в Лас Вегас по-рано този месец, главеният изпълнителен директор на разработчика Кеничиро Йошида сигнализира, че създателят на игровите конзоли PlayStation ще се опита да превърне проект за разработка на електромобили в доходоносен бизнес.
"Разбираме, че скоростта е важна по отношение на вземането на решение“, споделя Каваниши, който се присъединява към японската компания за потребителска електроника като софтуерен инженер през 1986 г. и оглавява отдела за разработка на роботизирани системи и изкуствен интелект, който стои зад робота Aibo.
Партньори
До момента Sony е изградила два прототипа на електромобили Vision във австрийската фабрика, собственост на канадския производител на авточасти Magna International, който също произвежда автомобили за концерни, включително за BMW, Mercedes Benz и Toyota Motor Corp.
Сред другите участници в проекта на Sony изпъкват имената на германската Robert Bosch, френската технологична компания Valeo SE и стартъпа за автономни разработки AImotive.
За да реализира търговски своя проект, Sony вероятно ще трябва да инвестира сериозно в съоръжения и оборудване. Американската Tesla Inc., която достави първото си електрическо превозно средство през 2008 г., похарчи милиарди долари, за да направи бизнеса си жизнеспособен.
Sony също ще трябва да се справи с конкуренцията в лицето на традиционните производители на автомобили, като Toyota, General Motors Co. и Volkswagen AG, които харчат десетки милиарди долари, за да доминират на бързорастящия пазар.


Тръмп и глобалната „бролигархия“ — сливането на властта, парите и семейните интереси
Украйна издирва Филип Киркоров, а той заяви: Всички знаят къде да ме намерят
Асоциацията на банките със съвети за преминаването към евро
Желязков в Хелзинки: Сигурността на Източния фланг трябва да бъде повишена
Много е вероятно да имаме кална Коледа без сняг
Българският имотен пазар – добри, лоши и зли практики
Как ASML оформиха индустрията на AI чиповете
Нямате нужда от казино, имате Нюйоркската фондова борса
Шефчович за глобите и регулациите за компании от САЩ
Шефчович: Със САЩ преговаряме на ниво екипи
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Коледната картичка на йорданското кралско семейство впечатли с перфектен стил
Мъск стана първият в историята с богатство от над $600 млрд.
Кристен Стюарт издаде какво най-много харесва у съпругата си