Стратегията на Европейската комисия (ЕК) за постепенно премахване на колите с двигатели с вътрешно горене в полза на електрическите превозни средства е политически избор, който носи екологични и социални рискове, заяви изпълнителният директор на Stellantis Карлос Таварес в интервю за вестниците Les Echos, Handelsblatt, Corriere della Sera и El Mundo.
След сливането на Fiat Chrysler с PSA Group през януари 2021 г. Таварес начерта план за електрификация на стойност 30 млрд. евро, който помогна на акциите на Stellantis да поскъпнат с повече от 60% в рамките на година.
„Това, което е ясно, е, че електрификацията е технология, избрана от политиците, а не от индустрията“, заяви той, цитиран от Automotive News Europe.
Таварес добави, че има по-евтини и по-бързи начини за намаляване на въглеродните емисии.
„Предвид сегашния европейски енергиен микс електрическата кола трябва да измине 70 000 километра, за да компенсира въглеродния отпечатък от производството на батерията и да започне да наваксва спрямо един лек хибриден автомобил, който струва наполовина по-малко от електромобила”, подчертава шефът на Stellantis, която приключи годината на второ място по пазарен дял в Европа след Volkswagen Group.
Според него забраната за превозни средства с двигатели с вътрешно горене, която ще влезе в сила през 2035 г. в Европа, означава, че производителите на автомобили трябва да започнат бързо да трансформират своите заводи и вериги на доставка.
„Бруталността на тази промяна създава социален риск“, категоричен е Таварес.
В подробно интервю, което засяга различните предизвикателства, пред които е изправен Stellantis, той също коментира и обещанието си да не затваря заводи в Европа.
„Като цяло държа на обещанията, които давам, но също така трябва да останем конкурентоспособни“, допълва Таварес, визирайки по-специално производствените разходи в Италия, които са „значително по-високи, понякога двойно повече, от тези в заводите в други европейски страни“, главно поради "прекомерните" цени на енергията.
Stellantis ще обяви нов дългосрочен стратегически план на 1 март.


Тръмп и глобалната „бролигархия“ — сливането на властта, парите и семейните интереси
Украйна издирва Филип Киркоров, а той заяви: Всички знаят къде да ме намерят
Асоциацията на банките със съвети за преминаването към евро
Желязков в Хелзинки: Сигурността на Източния фланг трябва да бъде повишена
Много е вероятно да имаме кална Коледа без сняг
Българският имотен пазар – добри, лоши и зли практики
Как ASML оформиха индустрията на AI чиповете
Нямате нужда от казино, имате Нюйоркската фондова борса
Шефчович за глобите и регулациите за компании от САЩ
Шефчович: Със САЩ преговаряме на ниво екипи
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Коледната картичка на йорданското кралско семейство впечатли с перфектен стил
Мъск стана първият в историята с богатство от над $600 млрд.
Кристен Стюарт издаде какво най-много харесва у съпругата си
преди 3 години Мен това ме притеснява.Доста съм скептичен към всичко,което е резултат от правителствена намеса. отговор Сигнализирай за неуместен коментар